طرح زیست‌بوم نوآوری با تلاش ستاد بهینه‌سازی انرژی و در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اجرایی می‌شود.

دکتر یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه‌سازی مصارف انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ماموریت اصلی این ستاد در راستای رفع موانع توسعه انرژی و فناوری‌های مورد نیاز کشور اظهار داشت: برای مصرف درست انرژی در کشور و اثرگذاری دسترسی مردم عادی به فناوری‌های کارآمد و انرژی سبز، این ستاد زمینه‌ساز سازماندهی فعالیت‌های مفیدی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کاربردی و ایده‌های نو به وسیله ستاد توسعه بهینه‌سازی مصرف انرژی شناسایی و مورد حمایت‌های مالی و تحقیقاتی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این ستاد به افراد کمک می‌کند تا ایده‌های خلاقانه و کارآمد خود را به مرحله اجرا در بیاورند و بر این اساس معاونت علمی فناوری حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست با بیان اینکه توسعه فناوری‌های لازم و مراکز تحقیقاتی بهینه‌سازی مصرف انرژی از دیگر اقدامات ستاد است، افزود: ما باید فناوری‌های لازم را برای مدیریت درست انرژی و پاکسازی محیط زیست در اختیار مردم کشورمان قرار دهیم تا با توسعه فعالیت‌های این بخش باعث صرفه‌جویی ارزی و کاهش هزینه‌های کشور شویم.

به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه توسعه مدیریت انرژی و محیط زیست فعالیت می‌کنند، تحت حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می‌گیرند تا با انجام تحقیقات و پژوهش‌های مختلف سبب رشد و ارتقا علمی شهروندان شوند.

سبوحی در ادامه توضیحاتش عنوان کرد: ارزیابی طرح‌های مختلف در زمینه مدیریت درست انرژی با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد و اساسنامه برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور در حال تدوین است.

وی یادآور شد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست از 2 عدد در سال فراتر رفته و به 40 شرکت فعال افزایش یافته است که همگی آنها ارتباط خوبی را بین مدیریت مصرف انرژی و محیط زیست برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار