وزیر خارجه اکوادور برکناری دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل را کودتا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، اکوادور یکی از اولین کشورهایی است که به شدت برکناری دیلما روسف از ریاست جمهوری برزیل را محکوم کرد. 

گیومه لونگ، وزیر خارجه این کشور در اظهاراتی در واکنش به رأی سنای برزیل به برکناری دیلما روسف از ریاست جمهوری این کشور گفت دولت برزیل به شدت اتفاقاتی را که به برکناری دیلما روسف، رئیس جمهور قانونی این کشور از مقام خود منجر شد، محکوم می کند. دولت اکوادور این اتفاقات را نقض دموکراسی در برزیل می داند و آن را کودتا تلقی می کند. 

اکوادور دیپلمات ارشد خود را از برزیل فراخواند و اعلام کرد در روابط دو جانبه خود با دولت برزیل تجدید نظر می کند. 

ونزوئلا نیز روابط دیپلماتیک با برزیل را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد قصد دارد سفیر خود را از برزیل فرابخواند. 

کوبا نیز برکناری روسف از مقام خود را محکوم و آن را کودتا توصیف کرد. اما آمریکا اعلام کرد روابط دو جانبه اش با برزیل ادامه پیدا می کند. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد حمایت خود را از میشل تمر رئیس جمهور جدید برزیل اعلام و تأکید کرد سازمان ملل متحد و برزیل به همکاری نزدیک خود با یکدیگر ادامه می دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
زمستان آمریکایی هیچگاه نمی تواند به مانند بهار عربی آمریکای لاتین را احاطه کند.... فقط می توانید تا سال 2018 برانید و پس از آن چه می خواهید بکنید؟!!!!! بالاخره سوالاتی در ذهن مردم برزیل و جهانیان پیش خواهد آمد.....
آخرین اخبار