اردبیل؛

اجرای طرح هادی در 384 روستای اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر طرح هادی در 384 روستای استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد سبحانی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اجرای طرح هادی روستاهای استان اردبیل است، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده و با برنامه‌ریزی‌های اساسی در صدد هستیم در مدت زمان مشخص تمام روستاهای استان اردبیل را از طرح هادی بهره‌مند سازیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 320 هزار متر مربع از کوچه‌های روستاهای استان اردبیل تحت پوشش آسفالت قرار گرفتند، افزود: اگر بتوانیم طرح هادی را در تمامی روستاهای اردبیل اجرا کنیم بی شک شاهد کاهش مهاجرت معکوس از روستاها به شهر و دغدغه‌های روستاییان خواهیم بود.

انتظار می‌رود مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدامات عملی برای اجرای طرح هادی را جایگزین وعده‌های دروغین خود کنند و ‌بی شک عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در حوزه طرح هادی قابل قبول نیست که گلایه‌های روستاییان در این زمینه دلیل کافی است تا مسئولان مربوطه به فکر چاره‌ای اساسی باشند.

روستاهای استان اردبیل که ظرفیت بسیار بالایی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری دارند می‌توانند توسعه استان اردبیل را رقم بزنند ولی این روستاها باید از خدمات مختلف از جمله طرح‌های هادی برخوردار باشند تا بتوانند همانند شهروندان اردبیلی در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

645 روستای اردبیل فاقد طرح هادی هستند

استان اردبیل دارای یک هزار و 29 روستا بوده که متاسفانه از این تعداد فقط 384 روستا از طرح هادی آن هم به طور نصف و نیمه بهره‌مند هستند و مابقی از نبود طرح هادی رنج می‌برند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحول عظیمی در بخش‌های مختلف از جمله، برق، گاز، تلفن، بهداشت، عمران و آبادانی روستاها به وجود آمده است ولی تنها سوالی که در این میان برای بیشتر روستاییان به وجود آمده این است که چرا اجرای طرح هادی در اردبیل به بن بست برخورده است؟

هم‌اکنون اجرای طرح هادی در بسیاری از روستاهای استان اردبیل به یک رویا تبدیل شده است و اهالی این روستاهای استان گلایه‌های زیادی در مورد عدم اجرای این طرح اجتماعی و عمرانی در روستاهای خود دارند و خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه به این موضوع هستند.

عمران و آبادانی روستاها یک مبنای اساسی برای کاهش مهاجرت معکوس است از روستا به شهرهاست که متاسفانه در این زمینه در استان اردبیل اقدامات خاصی انجام نشده است که گلایه‌های مردم روستاهای اردبیل نشان از این امر دارد.

اختصاص قیر رایگان به بنیاد مسکن اردبیل

معاون عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه قیر رایگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تخصیص می‌یابد، گفت: با اختصاص این قیر انتظار می‌رود تحول عظیمی در اجرای طرح هادی در روستاهای استان اردبیل به وجود آید.

علی آذرنژاد تصریح کرد: عمران و آبادانی روستاها یک وظیفه اصلی برای مسئولان منطقه است و نیاز است در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمر به همت بسته و بتواند دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را در حوزه اجرای طرح هادی برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه روستاییان نیز همانند شهروندان اردبیلی حق استفاده از خدمات تفریحی و رفاهی را دارند، اظهار کرد: در حوزه گاز، برق‌، آب، بهداشت و مخابرات تحول عظیمی در روستاهای استان اردبیل به وجود آمده است ولی نیاز است در اجرای طرح هادی نیز اقدامات اساسی انجام شود.

بی‌شک عمران و آبادانی روستاها که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار خوب طی شده است یک وظیفه و رسالت همگانی است که مسئولان مربوطه باید در این راستا بتوانند از ظرفیت‌های موجود استفاده لازم را داشته باشند تا مسیر توسعه و ترقی روستاییان رقم بخورد.

کودکان و نوجوانان روستاها که با هزاران آرزو برای توسعه و عمران کشور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و نقش بسزایی در افزایش تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند نیاز است تا از خدمات رفاهی و تفریحی برخوردار شوند.

معرفی 11 روستای گردشگری در اردبیل

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بسیاری از روستاهای استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری دارند که در این زمینه 11 روستای گردشگری در اردبیل معرفی شده و اجرای طرح هادی با محوریت گردشگری در این روستاها انجام می‌شود.

سبحانی با بیان اینکه هم‌اکنون روستای موئیل خلخال به دلیل جاذبه‌های گردشگری درآمد میلیاردی به دست آورده است، اظهار کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان اردبیل را شکوفا کنیم بی‌شک گام بزرگی در پویایی اقتصاد منطقه ایجاد خواهیم کرد.

از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در روستاهای استان اردبیل صدور سند مسکن روستایی است که انصافا در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بسیار خوب عمل کرده و تاکنون 94 هزار فقره سند روستایی صادر کرده است و در سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با صدور 4 هزار جلد سند مسکن روستایی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده بود.

عمران روستاها باید اولویت اصلی مسئولان استان باشد

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عمران و آبادانی روستاها باید اولویت اساسی مسئولان مربوطه باشد چرا که اقتصاد و پیشرفت استان اردبیل منوط به رشد و توسعه روستاهاست.

وی با ابراز گلایه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در اجرای طرح هادی در روستاهای استان اردبیل گفت: هم اکنون بسیاری از روستاهای اردبیل از اجرای طرح هادی بی نصیب مانده که این امر در شان و جایگاه روستاییان تلاشگر منطقه نیست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران تمام تلاش خود را برای عمران و آبادانی روستاها به کار گرفته است و در این زمینه اجرای طرح اختصاص قیر رایگان به طرح هادی روستاها اقدام خوبی است که انتظار می‌رود با توزیع این قیر رایگان در استان اردبیل بسیاری از روستاهای منطقه از نعمت طرح هادی برخوردار شوند.

یکی دیگر از اقدامات اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان اردبیل مقاوم سازی مسکن روستایی است که در این زمینه 100 هزار واحد مسکونی نیمه داوم و کم دوام در روستاهای استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 54 هزار روستایی از تسهیلات بنیاد مسکن برخوردار شده و مقام سازی شده‌اند.

روستاییان نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و رونق چرخه تولید کشور دارند و شبانه روزی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تلاش می‌کنند اما یک پرسش که سوال هزاران روستایی اردبیل است این است که چرا باید از یک هزار و 29 روستای اردبیل تنها 384 روستا از طرح هادی روستایی برخوردار شوند آن هم به صورت نیمه و نیاز است در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردبیل اقدامات عملی در سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل انجام دهد و پاسخ اساسی به این مطالبه هزاران روستایی اردبیل دهد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، هادی ، روستاهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.