از اولین نشان استاندارد گلیم سفره کردی در خراسان شمالی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در این مراسم خراسان شمالی را از نظر فرهنگی، بکر و اصیل برشمرد و با اشاره به وجود اقوام گوناگون با فرهنگ‌های غنی، افزود :در صورت توجه به صنایع دستی این منطقه و استفاده از ظرفیت و حجم مسافران و زائرانی که از این استان تردد می‌کنند، خراسان شمالی می‌تواند به یکی از قطب‌های مادی و معنوی کشور تبدیل شود.

نامور مطلق گفت: صنایع دستی، هنری است که ضمن کمک به معیشت مردم، به گسترش فرهنگ و ارتقای جایگاه آن در سایر کشورها نیز کمک می‌کند.

وی با تاکید بر حفظ و انتقال هنرهای دستی به نسل جوان، گفت: هنرمندان سفیران اقوام گوناگون با فرهنگ‌های غنی هستند که در عصر امروز، تعریف جهانیان را نسبت به صنعت، فرهنگ و سرمایه تغییر داده‌اند.

نامور مطلق تصریح کرد: امروزه سرمایه، در اختیار داشتن تسهیلات و منابع نفتی نیست، بلکه این موارد فقط در جایگاه خود و به صورت محدود تولید ثروت کند و در مقابل این صنایع دستی و فرهنگی است که در صورت تقویت، تبدیل به سرمایه دائمی خواهد شد.

در پایان این مراسم از اولین نشان استاندارد گلیم سفره کردی خراسان شمالی که برای اولین بار در کشور توسط شرکت «روژین» به ثبت رسیده است، رونمایی شد و همچنین برند فروشگاه اینترنتی سوغات سرای استان نیز که با هدف ارائه صنایع دستی با کیفیت به دیگر نقاط کشور راه اندازی شده است، رونمایی شد.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیش از ۱۰۰غرفه و با حضور هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور، تا ۱۴ شهریورماه جاری پذیرای حضور علاقمندان است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.