قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از ظرفیت احیای سالانه بیش از 500 هزار هکتار منابع طبیعی و جنگل در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ناصر مقدسی در حاشیه نخستین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی در دانشگاه شهرکرد گفت: ظرفیت احیای سالانه بیش از 500 هزار هکتار منابع طبیعی و جنگل در کشور وجود دارد که این امر به دلیل پایین بودن منابع مالی امکانپذیر نیست.

وی افزود: بر اساس پیش بینی برنامه ششم و هدف گذاری برنامه هفتم توسعه، 5 میلیون هکتار جنگل در کشور ایجاد خواهد شد.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: از ابتدای برنامه ششم، توسعه جنگل ها با مشارکت مردم انجام می شود که این امر نیاز به وضع و تأمین مالیات سبز از محل مالیات بر سوخت است.

مقدسی با بیان اینکه جنگل ها و منابع طبیعی کشور در طول بیش از نیم قرن اخیر با تخریب مواجه هستند ادامه داد: هزینه احیای هر هکتار منابع طبیعی در مناطق مختلف 20 تا 50 میلیون ریال است که با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست و حمایت جوامع محلی، تشکل های مردمی و صندوق های سرمایه گذاری منابع طبیعی را می طلبد.

وی تنوع بخشی اقتصادی در مناطق جنگل نشین را از سیاست های دولت بیان کرد و گفت: ساکنان مناطق زاگرس نشین نمی توانند با اتکا به بهره گیری از منابع طبیعی به خصوص چوب و زغال معیشت پایدار داشته باشند.

نخستین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی از روز گذشته در دانشگاه شهرکرد آغاز شد و به مدت 2 روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار