17 میلیون مسافر از ابتدای امسال تاکنون به وسیله ناوگان قطار شهری مشهد جا به جا شده اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: از ابتدای فعالیت قطار شهری در سال 89 تاکنون بیش از 160 میلیون مسافر با این خط ریلی جابجا شدند .

قاسم طاهری گفت: در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفندماه سال 1389 بهره برداری شد و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند.

او افزود: مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.

وی گفت: عملیات حفاری 14 ونیم کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط 2 دستگاه تی.بی.ام از تیرماه 90 آغازشدو پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد افزود :عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28 ونیم کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین ماه جاری آغاز شده است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغازشود و با عبور از میدان شهدا به قلعه ساختمان و سپس جاده سرخس منتهی شود، مرحله پایانی را طی می کند.

انتهای پیام// ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.