تولیت آستان قدس رضوی:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید بسیجی وار عمل کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز فرهیختگان ما این توانایی را دارند که کشور را با استقلال علمی و اقتصادی و تکیه بر داشته‌هایمان به سمتی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند هدایت کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در دومین روز از این اجلاس اساتید بسیجی افزود:اگر امروز در عالم هر جا سخن از ایران اسلامی رفته و استقلال آفرینی و استعلاء آفرینی کرده به علت همین فرهنگ است.

وی با بیان اینکه آنانی که باوجود هشدارهای رهبری اعتقاد داشتند برای پیشرفت اقتصادی باید بیگانگان کمک کنند، تصریح کرد: امروز باید به این باور رسید که همه باید بسیجی عمل کنند تا بتوان در اقتصاد به موفقیت رسید به بیان دیگر همان فرهنگی که جنگ را اداره کرد باید حالا جنگ اقتصادی را مدیریت کند تا در این میدان نیز بدون نیاز به بیگانگان به پیروزی برسیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی ترویج فرهنگ قناعت، جلوگیری از اسراف و خرید تولید داخلی را از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد وافزود: بسیاری از مسائل اخلاقی در اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است باید از خانه آغاز شوند و اساتید فرهیخته باید کمیسیون‌هایی در حوزه مسائل پولی و مالی، اقتصاد دانش بنیان، مدیریت مالی و دیگر مواردی از این دست ورود داشته باشند. وی با تأکید بر اینکه مدیریت دارای بالاترین نقش در شکل دادن سازمان است؛ خاطرنشان کرد: در صورت مدیریت مطلوب می‌توان با اعتبار کم و با نیروی انسانی و ابزار کار متوسط سازمان را متحول کرده باید به دستگاه‌های اجرایی در میدان عمل نسخه اراه داد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فرهنگ قرآنی این است که انسان برای نجات خود به اندیشه، عمل و ساختن آینده توحیدی دعوت شده و باید در نظر داشت جامعه انسانی به عنوان یک امانت و هدایتگران بشر به عنوان امانتداران و دانشمندان به عنوان وارثان این امانت معرفی شده‌اند که باید آن را در مسیر رشد و تعالی قرار داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی هدایت این سیر را وظیفه اندیشمندان دانست و خاطرنشان کرد: تفاوت نگاه توحیدی با دیگر در سایر جامع در تفاوت بین بروید و بیاید است؛ بسیاری از مصلحان و آنانی که دایعه اصلاح دارند مردم را به سمت زندگی پاک سوق می‌دهند که این دید بروید است اما تفاوت فرهیختگی و منورالفکری در جامعه عالمیت آن است که جامعه علمی می‌گویند بیایید و خود را جایگاه برتر قرار داده و فرهیخته واصل هستند.

وی گفت: ما هم اکنون نیاز به استقلال علمی داریم که در پرتو قرآن انجام می‌شود، در این حوزه منظور این نیست که با اساتید خارجی مراوده نداشته و یا آثار را ترجمه نکنیم بلکه این است که به منابع بسیار عمیق و مبانی که محکم و اجتهاد تمدن‌سازی که داریم که یکی از پرتوهای آن انقلاب اسلامی و دیگری بیداری اسلامی است تکیه داشته و این نوع از اجتهاد می‌تواند در حوزه‌های مختلف برای پرسش‌ها پاسخ داشته باشد.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه ما سخن از استعلای علمی داریم، خاطرنشان کرد: ما در پرتو قرآن کریم هستیم و باید معلوم باشد در علوم دستی برتر داریم که البته این موضوع تا حدودی خود را نشان داده است و در محافل علمی فرهیختگان ما نشان دادند آنچه برای ما نسخه می‌نویسند خود ما برتر و قابل ارائه‌تر از آن را داریم در عالم امروز در هر حوزه‌ای که فرهیختگان وارد شده‌اند موفق بوده‌اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه موضوع کرامت ذاتی انسان است به همه داده شده، تصریح کرد: کرامت اکتسابی در پرتو تلاش و مجاهدت به دست می‌آید؛ ما در پرتوی کریمانی هستیم و باید به باور عمیق به داشته‌های خودمان برسیم.

وی گفت: برخی نگاه به دستان بیرون دارند و نگاهشان به داشته‌ها و لطف دیگران بوده و نگاه دیگر به دستان جوانان امیدوار بوده زیرا آنها به مانند امام بزرگوار که به مردم، جوانان و خدا را باور داشتند و مهم‌تر از آن به ایمان در مورد فرهیختگی دانشمندان ما رسیده بودند و دیدیم که در دوران جنگ بسیاری از راه‌ها بر روی ما بسته بودند اما این توانمندی را توسط جهاد سازندگی، سپاه، ارتش و بسیج به دست آوردند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی تأکید کرد: آنچه امروز به دست سینمای هالیوود و 7000 کانال به خاور میانه القا می‌شود فرهنگ انظلام بوده که با فرهنگ که انتظار فرهنگ امید و مقاومت است مغایر است.

وی گفت: هم اکنون 6 ماه از سال گذشته و اقدامی برای اقتصاد مقاومتی انجام نشده خوف داریم که بقیه سال نیز بگذرد و کاری صورت داده نشود.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار