66نفر از عاملان آلودگی هوا در گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: این تعداد از کشاورزانی که با سوزاندن ضایعات حاصل از برداشت برنج باعث آلودگی هوا شده بودند، توسط ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها شناسایی و برای برخورد با آنان به مراجع قضایی معرفی شدند.

قربانعلی محمدپور افزود: با آغاز فصل برداشت محصول از شالیزارهای استان و با وجود اطلاع رسانی مناسب درباره عدم سوزاندن ضایعات حاصل از برداشت، متاسفانه برخی کشاورزان اقدام به سوزاندن این ضایعات کرده و موجب  آلودگی هوا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل قبل از فصل برداشت برنج با برگزاری آموزش های محیط زیستی برای دهیاران و کشاورزان و اطلاع رسانی مناسب از طریق مختلف از جمله توزیع بروشور و پوسترهای هشدار دهنده در بین آنان مبنی بر عدم آتش زدن کاه و کلش و تبیین مضرات آن برای سلامتی افراد جامعه و همچنین تشکیل کارگروه پسماند در استان و شهرستان ها جهت هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، اقدامات لازم و پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس ماده 22 و 24 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر نوع انتشار و پخش مواد آلاینده هوا به محیط ممنوع است و با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، متخلفانبه پرداخت جریمه و یا تا یک سال حبس محکوم می شوند.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.