نخستین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نخستین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی با حضور ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیر طرح ملی حفاظت از تنوع زاگرس مرکزی در دانشگاه شهرکرد آغاز و به مدت 2 روز ادامه دارد.

دبیر اجرایی نخستین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی، از ارسال 350 مقاله تخصصی در زمینه جنگل داری، مرتعداری، آبخیزداری، محیط زیست، شیلات و علوم زمین به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد 23 مقاله برتر به صورت سخنرانی و شفاهی ارائه می شود.

بیت الله محمودی افزود: 30 درصد منابع آب تولیدی کشور در زاگرس مرکزی و یکی از 10 ذخیره گاه زیست کره جهان به نام «تنگ صیاد» در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برپایی نمایشگاه و مسابقه عکاسی جلوه های طبیعت زاگرس مرکزی، مسابقه ایده های دانشجویی در حوزه بهره گیری پایدار از پتانسیل های طبیعی زاگرس مرکزی، تشکیل انجمن علمی منابع طبيعی زاگرس مركزی و سفر تفریحی به طبیعت استان چهارمحال و بختیاری از برنامه های جانبی این همایش 2 روزه به همت دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد به عنوان نهاد آموزش عالی منابع طبیعی در قلب زاگرس با همکاری طرح ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس مرکزی و انجمن جنگلبانی ایران می باشد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ابتدای بلوار رهبر و کیلومتر 2 جاده سامان واقع شده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار