ساری،

زخمی شدن روزانه 63 مازندرانی در نزاع ها

63 نفر روزانه به دلیل زخمی شدن در نزاع ها به پزشکی قانونی مازندران مراجعه می کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت : 7 هزار و 831 مصدوم نزاع چهار ماه امسال به مراكز پزشكی قانونی استان مراجعه كردند.

دکتر عباسی با بیان اینکه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال ، دودرصد كاهش يافته است ، افزود: 5 هزار 277 مصدوم نزاع ها مرد و ما بقی زن هستند.

وی گفت: در اين مدت شهرهای ساری و میاندرود با هزار 542، بابل با 972و آمل با 825 نفربيشترين و شهرهای فریدونکنار با 134 و سوادکوه با 147 كمترين آمار مراجعين نزاع را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيری بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است ، افزود :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيری از طرف مراجع قضايی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر مي شود.

دکتر عباسی يكی از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : ميتوان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جای درگيری فيزيكی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات فی ما بين را حل و فصل كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار