لوازم‌التحریرها به کالایی تبدیل شده که در روح و فکر و اندیشه بچه ها رسوخ کرده است.

موضوع نوشت‌افزار تا حدودی جایگاه فرهنگی پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوازم‌التحریر یکی از قالب‌های اصلی تبلیغاتی در تمام دنیا است. بچه‌ها خیلی زودتر از هر طیف سنی دیگری از چنین تبلیغاتی تاثیر می‌گیرند و برای همین تأکید روی مضمون طراحی‌های نوشت‌افزارها خیلی مهم است. با شروع سال تحصیلی جدید، دغدغه طرح‌های منقوش روی لوازم التحریر بازار ایران داغ می شود. چند سال است که روی ایرانی بودن این طرح‌ها تاکید زیادی شده و حالا با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در این رابطه صحبت کرده ایم تا معضلات و ظرفیت های پیش رو در این زمینه را بیشتر بررسی کنیم.
 
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در کانون پرورش فکری کودکان اظهار داشت: موضوع نوشت‌افزار تا حدودی جایگاه فرهنگی پیدا کرده؛ یعنی این لوازم‌التحریرها به کالایی تبدیل شده که در روح و فکر و اندیشه بچه ها رسوخ کرده است. البته کانون پرورش فکری هم در این راستا تولیداتی داشته است.

وی ادامه داد: چهارسال است که کانون پرورش فکری کودکان نوشت افزارهای ایرانی اسلامی تولید می کند اما کانون جایگاه دولتی دارد و نباید فقط در حوزه تولید کار کند. به همین دلیل ما حمایت‌هایی هم از تولیدکننده‌های حوزه نوشت افزارهای ایرانی داریم.

حاجیان‌زاده تصریح کرد: در این چند سال سعی کردیم از تولیدات کانون پرورش فکری نمایشگاه اختصاصی و دائمی برپا کنیم. خوشبختانه مردم هم از این نوع نوشت افزارها استقبال کردند.

وی افزود: حمایت‌های ما از این تولیدکنندگان دو وجه مادی و معنوی دارد. ما به لحاظ معنوی با فرهنگ‌سازی مردم را تشویق به استفاده از این کالاها می‌کنیم. برگزاری نمایشگاه هایی که تولیدکنندگان می توانند محصولاتشان را در آن به فروش برسانند، جزو حمایت های مادی ماست.

حاجیان‌زاده خاطرنشان کرد: سیاست کلان کشور حمایت از تولید داخلی است و امیدواریم با مشارکت مردم اتفاق بزرگی رخ دهد. ما هم در تلاشیم این بخش را حمایت کنیم.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.