معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در گام چهارم طرح تحول نظام سلامت به تحول در نظام آموزشی میرسیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر علی دارابی در نشست خبری امروز معاون و مدیران حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر وامید یکی از اقدامات بسیار موثر و مردم پسند بود افزود:گام چهارم طرح تحول نظام سلامت،بحث تحول در نظام آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام آموزشی در مرداد سال 94 به دانشگاه ها ابلاغ شده است گفت:به دانشگاه ها 18 ماموریت مشترک داده شده است و آنچه که مسلم است این است که نظام آموزشی ما باید در بحث برنامه آموزشی رشته های مختلف متحول بشود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحول در نظام آموزشی را گامی مفید در جهت حل مسائل و نیاز های آموزشی به صورت منطقه ای خواند.

علی دارابی با اشاره به اینکه بر اساس طرح تحول نظام آموزشی، کشور به 10 کلان منطقه تقسیم شده است گفت:در سند آمایشی منطقه 9شهرهای مشهد ،بجنورد،بیرجند،تربت حیدریه،تربت جام،گناباد،اسفراین و نیشابور قرار دارد.

وی اضافه کرد:در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته های مختلف نیاز سنجی بر اساس این طرح انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از روسای دانشگاه ها به عنوان دبیران کلان مناطق نام برد که در شورای کلان مناطق که در پایتخت تشکیل می شود علاوه بر مسائل آموزشی ؛ مسائل دانشجویی،مدیریتی و درمانی کلان مناطق را پیگیری می کنند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: به دنبال گسترش چشمگیر دانشجویان ما در طرح تحول نظام آموزشی به دنبال این هستیم که با فارغ التحصیل بیکار مواجه نشویم.

محمد اعتضاد رضوی افزود:در راستای تحول نظام آموزشی پنج ماموریت مهم به دانشگاه علوم پزشکی مشهد محول شده است که عبارتند از:توسعه علوم دندانپزشکی،توسعه علوم مرتبط با اعصاب،ایجاد و توسعه طب و هنر،توسعه طب تصویری و توسعه طب تغذیه.

وی با بیان اینکه استفاده از هنر در سلامت به عنوان مقوله ای مطرح است که می تواند انواع مختلف هفتگانه هنر را در بربگیرد ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور چنین رشته ای وجود ندارد و ما به عنوان پیش قراول و هماهنگ کننده این قضیه هستیم و دانشکده علوم پزشکی نیشابور متولی آن است.

محمداعتضاد رضوی از حضور سه گروه علمی طب سنتی،طب سوزنی (چینی) و گیاهان دارویی در دانشکده طب سنتی مشهد با حضور بیش از 50دانشجو در مقطع phd خبر داد.

وی یکی از برنامه های طب سنتی را اشاعه سلامت کده ها خواند که بر اساس طبع و مزاج افراد به حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها می پردازند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر 2 سلامتکده در مشهد وجود دارد که متولی آن اساتید دانشکده طب سنتی هستند.

انتهای پیام//آ.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.