مخترع اصفهانی موفق به ساخت دستگاه راه برنده برای افراد ضایعه نخاعی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی شیاسی، پدر خوش ذوق اصفهانی در ابتکاری جالب موفق به ساخت دستگاه راه برنده شد که فرزند دچار ضایعه نخاعی خود بتواند حرکت کردن را تجربه کند.

علی شیاسی سازنده دستگاه گفت: دخترم در یک سالگی پس از یک عمل جراحی دچار ضایعه نخاعی شد و قادر به راه رفتن نبود و 10 سال است که با این مشکل روبرو شده، دستگاهی به من معرفی شد که قیمت بسیار بالایی داشت و توان خرید را نداشتم و تصمیم به ساخت دستگاهی کردم که قیمت نهایی ساخت آن 20 میلیون ریال است که این مبلغ یک ششم قیمت نمونه خارجی است.

شیاسی با اشاره به اینکه یک سال است مشغول ساخت این دستگاه شده افزود: در تمام این مدت دخترم کارهای شخصی خود را انجام می دهد و تاثیر خوبی در روحیه اش گذاشته است.

وی ادامه داد: این نمونه را به بهزیستی استان ارائه دادم ومورد تایید بهزیستی قرار گرفت و با شماره88262 ثبت اختراع شد.

تولیدی امید بخش  برای معلولین

این مخترع اصفهانی اظهار داشت: با تولید این کار نه تنها از خروج ارز جلوگیری می شود بلکه می توان زمینه صادرات را هم به وجود آورد و من برای تولید بیشتر وادامه کار نیاز به حمایت مسئولان دارم چرا که اگر دخترم به این شرایط دچار نبود این کار را رها کرده بودم .

نوروزی کارشناس معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان هم گفت: در استان اصفهان یک هزار و 463 نفر ضایعه نخاعی وجود دارد که از حمایتهای بهزیستی بهرمند می شوند و قابلیت های این دستگاه جدید از ایجاد زخم بستر برای افراد ضایعه نخاعی جلوگیری می کند و حس استقلال به معلول می بخشد.

آسیب های مکانیکی به نخاع منجر به ناتوانی در اعضای حرکتی و به خصوص اندام تحتانی انسان می شود که به دنبال آن فرد آسیب روحی و جسمی شدیدی را متحمل می شود و به حمایت های مادی و معنوی اطرافیان نیازمند می شوند و حالا با ساخت این دستگاه می توانند بسیاری از کارهای شخصی خود را انجام دهند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
اگه میشه از ایشون یه آدرس یا شماره تلفن بذارید تا بشه باهاش تماس گرفت