محققان پارک علم و فناوری و دانشگاه سمنان از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دو تأییدیه علمی اختراع دریافت کردند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : دو اختراع «نانوسیال آب پایه اکسید منیزیم» و «فرآیند سرمایش تبخیری دو مرحله ای با استفاده از کویل سرمایی» با تأیید شورای تخصصی ارزیابی اختراعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به اخذ تأییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شدند.

داود معروفی افزود: اختراع «نانوسیال آب پایه اکسید منیزیم» توسط دکتر سیف اله سعدالدین عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، محمد همت اسفه، حسین حاتمی، سیدهادی رستمیان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 82569 در سال 1393 به ثبت رسیده بود، موفق به اخذ تأییدیه علمی اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شد.

وی با اشاره به اختراع «فرآیند سرمایش تبخیری دو مرحله ای با استفاده از کویل سرمایی» گفت: این اختراع را مهدی خیرالدین و مازیار کاظمی از اعضای هیأت مدیره شرکت توسعه فناوری های سبز بهساز، مستقر در پارک علم و فناوری، در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 83908 در سال 1393 به ثبت رسانده بودند که موفق به اخذ تأییدیه علمی اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شد.

سیدهادی رستمیان در توضیح اختراع «نانوسیال آب پایه اکسید منیزیم» گفت: این سیال عامل حرارتی از دو فاز جامد و مایع تشکیل شده است که فاز مایع یا همان سیال پایه، آب خالص و فاز جامد شامل نانوذرات اکسید منیزیم است.

وی ادامه داد: نانوذرات اکسید منیزیم به صورت پایدار در سیال پایه تعلیق می شوند و باعث افزایش قابل توجه هدایت حرارتی، ضریب انتقال حرارت جابجایی و افزایش کارایی و بهره وری سیستم های مختلف مرتبط با انتقال حرارت می شوند.

مهدی خیرالدین هم در توضیح اختراع «فرآیند سرمایش تبخیری دو مرحله ای با استفاده از کویل سرمایی» گفت: فرآیند سرمایش دو مرحله ای، به عنوان فرآیندی نوین در صنعت تهویه مطبوع توانایی خروجی بازده 5/1 برابر خنکی در توان مصرفی مشابه محصولات رقیب را داراست.

خیرالدین کاهش 20 درجه سانتیگراد دمای هوای ورودی را از مهمترین مزیت های این محصول عنوان کرد و اظهار داشت:از دیگر قابلیتهای محصول، حجم کمتر (قابل توجه در صادرات)، قیمتی در حدود کولرهای آبی و طراحی جدید ظاهر محصول که علاوه بر فرآیند سرمایش، نیاز به تعمیر و نگهداری سالیانه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: تاییدیه ، علمی ، اختراع ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.