حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از 19 داروی بیوتکنولوژی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری گفت: این ستاد از 19 داروی بیوتکنولوژی تولید شده به وسیله شرکت‌های دانش بنیان داخلی حمایت همه جانبه مالی و تحقیقاتی می‌کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: این ستاد بر اساس مصوبه معاونت علمی بر تحقق سه درصد سهم بازار زیست فناور دنیا برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده تا با مشخص کردن محصولات فناور در این حوزه از آنها و شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده چنین محصولاتی حمایت کافی کند.

وی یادآور شد: بر اساس سهم زیست فناور ستاد توسعه، شرکت‌های دارای شرایط در سراسر کشور مشخص و در حال اجرای تحقق این سهم برای به دست آوردن بازار 3 درصدی دنیا از محصولات زیست فناور است.

قانعی عنوان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری پروبکتیولهای را مشخص کرده که باکتری‌های اولیه آن از خارج وارد می‌شود و این مواد از طریق شرکت‌های دانش بنیان به محصول نهایی تبدیل می‌شود. 

وی ادامه داد: ستاد توسعه فناوری از 19 دارو حمایت همه جانبه کرده و شرکت‌های دانش بنیان دارویی خاصی را برای تولید چنین محصولات فناوری در سراسر کشور در نظر گرفته است. 

قانعی گفت: تولید 19 داروی هلیتل بیوتکنولوژی سبب افزایش رتبه و اعتبار کشورمان در دنیا می‌شود. 


 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار