آرتور تایمازوف ازبک و بسیک کودوخوف روس مدال های المپیک خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی برنامه گسترده کمیته بین‌المللی المپیک برای بررسی دوباره نتایج دوپینگ ورزشکاران، طلای آرتور تایمازوف در المپیک پکن به بختیار احمداف روسی منتقل میشود، نقره این وزن به دیوید موسلبرز و برنز به دیسنی رودریگز از کوبا می رسد.  
همچنین در وزن ۶۰ کیلو نقره بسیک کودوخوف در المپیک لندن به یوگیشوار دات هندی و برنز به جونگ میونگ از کره شمالی منتقل میشود.

بسیک کودوخوف در روز ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۳ در سن ۲۷ سالگی پس از برخورد اتومبیلش با یک کامیون نزدیک شهر آرماویر در جنوب روسیه کشته شد.
تایمازوف که تا قبل از 20 سالگی برای روسیه کشتی می گرفت برنده سه مدال طلای المپیک در المپیک ۲۰۱۲ لندن و المپیک ۲۰۰۸ پکن و المپیک ۲۰۰۴ آتن است و مدال نقره المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را نیز با یک شکست مصلحتی به دیوید موسل بز کشتی‌گیر روسیه بر سینه دارد.
 
او در فینال المپیک آتن علی رضا رضایی از ایران را بعد از ۴ دقیقه شکست داد و در المپیک پکن در فینال با پیروزی بر بختیار احمدوف کشتی‌گیر روسیه صاحب مدال طلا شد.
 
تایمازوف با کسب سومین مدال طلای المپیک در لندن با پیروزی بر داویت موجماناشویلی گرجستانی خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ کشتی آزاد در المپیک مطرح کرده بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار