مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی همدان از خرید 15 اتوبوس برقی برای همدان تا یک سال آینده خبر داد.

خرید 15 اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پوروخشوری با بیان اینکه در حال رایزنی با شرکت‌های خارجی برای ورود اتوبوس‌های برقی به همدان هستیم،افزود:  و گفت: ورود اتوبوس‌های برقی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: گرچه ورود اتوبوس‌های برقی در ابتدا هزینه‌هایی برای این سازمان خواهد داشت اما در سال‌های آتی صرفه اقتصادی این اتوبوس‌ها مشهود خواهد بود.

پوروخشوری با اشاره به اینکه خرید هر دستگاه اتوبوس برقی 900تا یک میلیارد و 300میلیون تومان هزینه خواهد داشت، افزود: کاهش آلودگی هوا،نگهداشت سوخت‌های فسیلی برای آیندگان، کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری از دستاوردهای جایگزین کردن اتوبوس‌های برقی با اتوبوس‌های فعلی است.

پوروخشوری هدف از خرید این اتوبوس‌ها را جایگزین کردن سوخت‌ پاک با سوخت های فسیلی عنوان کرد و گفت: طی دو سال اخیر رایزنی‌های لازم برای خرید این دستگاه‌ها با شرکت‌های خارجی انجام شده است.

وی از اعلام آمادگی همکاری دو شرکت خارجی برای ساخت اتوبوس‌های برقی خبر داد و گفت: پس از توافق برجام زمینه لازم برای همکاری و رایزنی با این شرکت‌ها فراهم شده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به اینکه تأمین سوخت این اتوبوس‌ها از نوع خازن،باتری و یا هیبریدی است،گفت: ناوگان اتوبوسرانی همدان برای پیشگیری از وابستگی کامل به این نوع دستگاه‌ها در صدد است ابتدا اتوبوس‎های برقی که با باتری فعالیت می‌کنند وارد ناوگان کند و سپس به سمت ورود اتوبوس‌های خازنی پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تولید اتوبوس‌های برقی در کشور، نمایندگانی از شرکت‌های خودرو ساز با تیم رایزنی کننده برای خرید اعزام خواهیم کرد تا نحوه تولید این اتوبوس‌ها را فرا گیرند.

پوروخشوری یادآور شد: انجام این طرح علاوه بر هزینه‌هایی که برای تهیه این نوع اتوبوس‌ها دارد ،هزینه‌های زیادی نیز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شارژ این اتوبوس‌ها وجود دارد اما این هزینه‌ها در قبال ارزش اقتصادی که در آینده ایجاد می‌کند ناچیز است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.