ادعای جالب نوجوان 16 ساله علیه سرطان/ امیدی تازه برای درمان سرطان سینه!

نوجوان 16 ساله از انگلیس مدعی شده درمان قطعی برای یکی از مرگبارترین بیماری‌های مخصوص خانم‌ها موسوم به سرطان سینه سه‌گانه منفی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پسری از شهر «سری» انگلیس در رسانه‌های خارجی اعلام کرد موفق به درمان قطعی سرطان سینه سه‌گانه منفی شده و بدین وسیله موجی از حیرت را در بین متخصصان و دانشمندان ایجاد کرد.

«کریتین نیتیاناندام» 16 ساله که در سال 2015 با ارائه «تست ارزیابی آلزایمر» برنده مسابقات مخصوص نوجوانان Google Science Fair شده بود، ظاهراً در محیط آزمایشگاه مدرسه‌اش درمان قطعی برای یکی از مرگبارترین انواع سرطان سینه پیدا کرده است.

وی در وب‌سایت «تلگراف» نوشت: اکثر سلول‌های سرطانی بر روی سطح خود دارای گیرنده‌های شیمیایی هستند که به داروهایی از قبیل «تاموکسیفن» متصل می‌شوند. این امر در مورد سرطان سینه سه‌گانه صادق نیست به طوری که نمی‌توان از دارو برای درمان این نوع تومور استفاده کرد.

کریتین در ادامه بیان کرد: برای درمان این نوع از سرطان لازم است پروتئین ID4 را که مسئول فرآیندهای متمایزسازی سلولی بوده و سرطان را تشدید می‌کند، هدف قرار دهیم. از این رو، بر آن شدم راهی برای مقابله با ژن‌های تولیدکننده پروتئین ID4 پیدا کنم.

باید منتظر ماند و دید که جامعه پزشکی چه واکنشی به این ایده نشان داده و آیا حاضر است بر روی آن سرمایه‌گذاری کند.

شایان ذکر است؛ هر سال حدود هفت هزار و 500 مورد سرطان سه‌گانه سینه در سرتاسر جهان گزارش می‌شود.

منبع: Independent

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار