بلومبرگ: اکتشافات نفتی به پایین‌ترین سطح در 70 سال اخیر رسید

کاهش اکتشاف نفت در سال جاری میلادی، نگرانی‌هایی را متوجه تولیدکنندگان کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، در سال 2015، میزان کشف چاه‌های نفتی جدید، نسبت به میانگین آن از سال 1960 با 90 درصد کاهش روبرو بوده است. ممکن است در سال جاری میلادی نیز کشف میدان‌های نفتی جدید با کاهش بیشتری مواجه شود. این مسئله، نگرانی‌هایی را درباره توانایی تامین تقاضا برای طلای سیاه متوجه تولیدکنندگان نفتی کرده است.

پس از آغاز روند نزولی بهای نفت، شرکت‌های استخراج کننده نفتی بودجه‌های خود را کاهش دادند. در نتیجه، در سال 2015 تنها 2.7 میلیارد بشکه نفت از میدان‌های جدید به تولیدات جهان افزوده شد. این رقم پایین‌ترین سطح اکتشاف نفت از سال 1947 بوده است. در سال جاری میلادی نیز، تنها 736 میلیون بشکه نفت از چاه‌های کشف شده جدید به تولیدات جهانی افزوده شده است.

این موضوع برای بازار نفت بسیار نگران‌کننده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا تخمین زده است تقاضای جهانی برای نفت که تا پایان سال جاری میلادی 94.8 میلیون بشکه در روز اعلام شده است، تا سال 2026 به 105.3 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. با این‌که رونق در تولید نفت شیل آمریکا می‌تواند تا حدی این تقاضا را تامین کند، بهای کمتر از 50 دلار به ازای هر بشکه برای طلای سیاه از هرگونه رشد تولید در آینده جلوگیری خواهد کرد.

بر اساس آمار، بودجه جهان برای کشف میدان‌های جدید نفتی – از جمله هزینه‌های تحقیقات و استخراج -- در سال جاری میلادی، 40 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که در سال 2014، نزدیک به 100 میلیارد دلار برای این امر هزینه شده بود. برخی از تحلیلگران معتقدند بودجه‌های کنونی تا سال 2018 بدون تغییر باقی خواهند ماند.

حال، یکی از کارشناسان صنعت نفت گفته است در 10 سال آینده هنگامی که استخراج از میدان‌های نفتی جدید کاهش یابد و تولید طلای سیاه با مشکل روبرو شود، بهای نفت افزایش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار