کتابخانه عمومی روستای دزک در شهرستان کیار افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با آخرین روز از هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، کتابخانه عمومی روستای دزک در شهرستان کیار افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 220 متر مربع و با بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی این نهاد و منابع شهرستانی به صورت مشارکتی راه اندازی شد.

فرهاد خلیل مقدم افزود: این کتابخانه دارای بیش از پنج هزار جلد کتاب است که یک هزار جلد دیگر نیز از سوی نهاد کتابخانه ها به این تعداد اضافه می شود.

وی، افزایش جلب مشارکت خیران و دستگاه های اجرایی و ادارای در راه اندازی کتابخانه های جدید را از مهم ترین برنامه های فرهنگ سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

خلیل مقدم ادامه داد: هم اکنون 65 کتابخانه عمومی شامل 14 کتابخانه مشارکتی و 51 کتابخانه نهادی با مجموع 759 هزار و 145 جلد کتاب در استان چهارمحال و بختیاری فعال می باشد که تعدادی از آنها کتابخانه های برتر در حوزه مرجع کتاب و کتاب های شاخص است.

وی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را هم 25 هزار و 900 نفر اعلام کرد.

خلیل مقدم همچنین از راه اندازی یک باب کتابخانه جدید در روستای امام قیس شهرستان بروجن تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: هم اکنون هشت شهر استان فاقد کتابخانه است.

روستای دزک از توابع بخش مرکزی شهرستان کیار و در ۳۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار