المپیاد بازی‌های بومی ‌محلی با حضور ۶۰۰ورزشکار روستایی در خراسان‌ رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس هیئت ورزش‌روستایی و بازی‌های بومی ‌محلی خراسان‌رضوی با بیان این مطلب افزود:این مسابقات با شرکت ۱۰۰ تیم و با حضور ۶۰۰ ورزشکار از ۲۴ شهرستان استان برگزار شد..

محمدرضا خوش‌باطن در ادامه  بااشاره به برگزاری اولین دوره المپیاد بازی‌های بومی‌محلی در سطح کشور در این استان اظهار داشت: مرحله مقدماتی این مسابقات ویژه دختران و پسران از دهه‌کرامت آغاز و مرحله نهایی برادران در روستای بیلند گناباد و مرحله استانی خواهران در مشهد برگزار شد.

خوش‌باطن با بیان‌اینکه ورزشکاران نوجوان پسر در رشته‌های دال‌پلان، هفت‌سنگ، الک و دولک و خروس‌جنگی با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: شهرستان گناباد که میزبانی این مسابقات را برعهده داشت توانست در دو رشته هفت‌سنگ و خروس‌جنگی و در مجموع تیمی مقام نخست استان را از آن خود کند.

او ادامه داد: در رشته الک‌دولک تیم تربت‌جام و در رشته دال‌پلان تیم تایباد مقام نخست را از آن خود کردند و شهرستان‌های خلیل‌آباد و تایباد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم تیمی را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی‌محلی خراسان‌رضوی با اشاره به پیام مقام‌معظم‌رهبری به وزارت ورزش و جوانان درباره توسعه ورزش‌های بومی‌ محلی و تاثیر بازی‌های بومی‌محلی در ورزش روستایی گفت: رونق بازی‌های بومی‌محلی سبب توجه نوجوانان و جوانان به فرهنگ اصیل ایرانی و از سویی سبب غنی‌شدن اوقات فراغت آنان با کمترین امکانات می‌شود.

او با بیان‌اینکه نوجوانان و جوانان روستایی علاقه‌مند به بازی‌های بومی‌محلی هستند، تصریح‌کرد: اگر مسئولین به بازی‌های بومی‌محلی کمک‌های مالی بیشتری نمایند، ما آماده برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح روستاها برای طول سال هستیم.

خوش‌باطن به حضور نداشتن سه شهرستان در مسابقات بومی و محلی استانی به دلیل تنگناهای مالی اشاره و اذعان‌کرد: فراهم شدن امکانات فرهنگی و ورزشی برای اهالی روستاها در ماندگاری و عدم مهاجرت مردم از روستاها به شهر تأثیر فراوانی دارد است.

انتهای پیام// ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.