همزمان با هفته دولت ۲۰ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی با ۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در شهرستان مرزی بیله سوار به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله سوار در آئین بهره برداری از پروژه های هفته دولت شهرستان بیله سوار اظهار داشت: میزان اعتبار طرح های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است و در سه سال گذشته یک هزار و 580 میلیارد ریال پروژه در سطح شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی در تشریح عملکرد دولت در شهرستان بیله سوار در حوزه گاز گفت: هم اکنون 67 درصد از جمعیت روستایی بیله سوار مغان که شامل 49 روستا است، از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که 25 روستا در دولت یازدهم افتتاح و به بهره برداری رسیده است که امسال نیز 51 روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده و تا پایان سال 96 تمام روستاهای شهرستان گازرسانی می شوند.

فرماندار شهرستان بیله سوار تصریح کرد: در حوزه و فاضلاب روستایی 5 پروژه شامل مطالعه و آبیابی و نقشه برداری 170 روستای خروسلو با اعتبار 35 میلیارد ریال با اجرای 17کیلومتر خط انتقال و احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

حلیم بیان کرد: توزیع شبکه روستای انجیرلو با 7 کیلومتر طول با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و انشعاب و کنتورگذاری 300 خانوار در این روستا، آبرسانی به روستای غریب حاجی و اجرای خط انتقال به طول 1.2 کیلومتر و شبکه توزیع به طول 2.5 کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال و آبرسانی به آغداش بیگلر با اجرای 5.5 کیلومتر با اعتبار 2 میلیاردو 500 میلیون ریال از اقدامات این حوزه است.

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشت محصولات روغنی در شهرستان امسال 50 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان ارائه شده است و 3 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت دانه های روغنی اختصاص یافته که کشت محصولات روغنی در منطقه 20 درصد افزایش یافته است و مزارع پمپاژ 8 مناسب ترین محل برای این محصولات انتخاب شده که امسال برای نخستین بار 62 هکتار از اراضی به کشت آفتابگردان و 136 هکتار از مزارع به کشت بادام زمینی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.