مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ۶ پروژه مهار آب‌های مرزی شامل پایاب سد خداآفرین،‌ سد عمارت، سد تازه‌کند، سد سینه‌سر، احمدبیگلو و سد عنبران در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داود نجفیان در جلسه بررسی وضعیت منابع آبی استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه با استفاده بی‌رویه از آب در سال‌های گذشته هم‌اکنون در حوزه استراتژیک منابع و ذخایر زیرزمینی آب با مشکلاتی جدی و مهم روبه‌رو هستیم که بایستی مورد بررسی و تحلیل قرار داده شوند و مشکلات موجود ریشه‌یابی شود.

وی افزود: اگر از حالا برای رفع مشکلات اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم می‌توانیم در 20 سال آینده برای احیای دوباره آب‌های زیرزمینی کمک بزرگی کرده و وضعیت آب را تا حدی به حالت عادی برگردانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: استفاده نادرست و نامناسب از منابع آب‌های زیرزمینی در همه حوزه‌ها به ویژه کشاورزی به صورت سنتی در اکثر مناطق استان اردبیل ما را با کمبود آب روبه‌رو کرده و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع انجام شود زیرا در آینده با ادامه همین روند با یک معضل بزرگ که کم‌آبی است مواجه خواهیم شد و در آن صورت نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

نجفیان تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های درست و چاره‌اندیشی مناسب برای استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی در طول 20 سال آینده مشکلات کمبود آب را رفع کرده و شرایط ذخایر زیرزمینی را به حالت نرمال برسانیم تا نسل‌های آینده با مشکل بزرگ کم آبی مواجه نشوند و از این نعمت الهی بی‌بهره نمانند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، مهار ، آبهای ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.