kl
نماینده سابق مجلس گفت: برگزاری علنی دادگاه‌های مجرمان سیاسی منجر به شفافیت دستگاه قضایی و فعالیت سیاسی در جامعه می‌شود.

ابراهیم نکو نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزابو تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تشکیل اولین پرونده جرم سیاسی گفت: به نظرم این قانون به صورت منطقی تعریف شده و مجازات متناسب آن با در نظر گرفتن احترام،شان و منزلت افراد تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: این قانون در واقع فصل جدیدی در جامعه به وجود می‌آورد، تاکنون هم ساماندهی خوبی صورت گرفته اما هنوز برای تکمیل شدن به یک سری کارها نیاز دارد و باید در اجرا خودش را نشان دهد.

نکو تصریح کرد: این قانون بخش عمده‌ای از آحاد جامعه و همچنین کسانی که در انجام فعالیت های سیاسی مرتکب جرم شده اند را در برمی‌گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که در فضای سیاست هر کس هر جرمی مرتکب شود شامل این قانون باشد زیرا برای آن تعریفی صورت گرفته  که اگر خارج از این چارچوب باشد شاملش نمی‌شود.

نکو با اشاره به اینکه دادگاه‌های جرم سیاسی باید به صورت علنی برگزار شود زیرا جامعه‌ای که در سیاست پیشرفت‌های زیادی داشته باید در اینگونه موارد شفاف عمل کند، خاطر نشان کرد: همچنین علنی بودن محاکمه می‌تواند فوایدی داشته باشد و فقط این طور نیست که عواقبی را در بر داشته باشد زیرا برگزاری علنی دادگاه‌های مجرمان سیاسی منجر به شفافیت دستگاه قضایی و فعالیت سیاسی در جامعه می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار