قزوین؛

آغاز برداشت زیتون در طارم سفلی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین از آغاز برداشت زیتون در باغات بخش طارم سفلی این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین؛ به گفته عباس علیخانی ، سطح کل باغات بارور زیتون این شهرستان حدود شش هزار هکتار و سطح باغات غیر بارور دو هزار و 800 هکتار است .

وی ، ارقام زیتون کشت شده در باغات این  شهرستان را ؛  زرد، ماری، روغنی، شنگه، چرچنگی، آربیکن، کنسروالیا، مانزالینا  ذکرکرد .

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین ، برداشت زیتون رقم ماری از سطح باغات بارور بخش طارم سفلی آغاز شده و برداشت زیتون سبز تا  اواسط مهر ماه و برداشت زیتون روغنی تا اواخر آذر ماه ادامه داد .

وی ، متوسط عملکرد زیتون درهر هکتار را حدود 4 تن  بیان کرد و گفت : امسال که سال نیاور این محصول است پیش بینی بینی می شود متوسط عملکرد آن در هر هکتار حدود 2 تن باشد.

علیخانی افزود :  بخش طارم سفلی یکی از مهمترین بخشهای شهرستان در تولید محصولات باغی و زراعی است که رتبه دوم تولید زیتون را در کشور به خود اختصاص داده است .

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد : غیر از بخش طارم سفلی که زیتون کشت غالب منطقه است بخش الموت غربی هم از خاستگاه های این محصول باارزش بوده که کشت آن در حال توسعه است.

علیخانی ، کیفیت محصول منطقه در برخی ارقام مانند رقم زرد را از سایر مناطق تولیدی کشور به مراتب بهتر دانست و گفت : درصد روغن تولید شده با توجه به نوع رقم، شرایط محیطی و زمان برداشت از 15 تا 22 درصد متفاوت است.

به گفته ی علیخانی ؛  تعداد 5 کارخانه فرآوری زیتون با ظرفیت 2هزار و 475 تن در سال در امر تولید روغن و کنسرو زیتون، و 6 کارخانه در امر بسته بندیی در بخش طارم سفلی فعال هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.