سال گذشته 7 هزار و 700 شغل برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان ایجادشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان ظهر امروز در جمع فرماندهان و معاونان انتظامی استان اصفهان که در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان شرکت کردند اظهار داشت: حضور در طرح اکرام ایتام و محسنین حرکت خوبی است که مسئولان استان اصفهان از این موضوع استقبال بسیار خوبی کرده‌اند.

  حمیدرضا شیران افزود: محسنین افرادی هستند که دارای پدر بوده ولی به دلیل مشکلاتی از جمله از کارافتادگی، کسالت و غیره، پدرانشان توان پرداخت هزینه‌های زندگی و سرپرستی آنها را ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تصریح کرد: طرحی که براساس آن مسئولان استانی حامی ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد می‌شوند کشوری بوده ولی این کار را برای نخستین بار استان اصفهان شروع کرده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 185 هزار نفر تحت پوشش مستمر کمیته امداد استان اصفهان هستند خاطرنشان کرد: معادل همین تعداد نیز افرادی تحت پوشش غیر مستمر کمیته امداد استان هستند.

شیران بیان کرد: در همین راستا سال گذشته 250 میلیارد تومان برای خدمت رسانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان هزینه شده و این مبلغ نیز جدای از 92 میلیارد تومان تهسیلات داده شده به مددجویان کمیته امداد استان برای ایجاد اشتغال بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار و 700 شغل برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان ایجاد کردیم، گفت: این رقم 15 درصد از حد تعیین شده‌ای که استانداری اصفهان برای کمیته امداد تکلیف کرد نیز بیشتر بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان افزود: در حال حاضر 18 هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، هزینه‌های این افراد نه در حد کامل ولی در حد توان به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا هزینه‌های دانشجویان را حتی تا مقطع دکتری و براساس رشته‌های مصوب پرداخت می‌کنیم.

شیران با اشاره به منابع درآمدی کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: بخشی از این درآمد، دولتی، بخشی هم از حوزه اقتصادی کمیته امداد، بخشی صندوق صدقات و بخشی دیگر نیز تأمین شده از کمک‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه صندوق صدقات بخشی از درآمدهای کمیته امداد را شامل می‌شود بیان کرد: در کشور کمترین سرقت از صندوق صدقات در استان اصفهان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان افزود: 100 درصد درآمدهای صندوق صدقات برای کمک به سرفصل‌های حمایتی‌مان هزینه می‌شود و هزینه‌های جانبی نگهداری و تخلیه صندوق صدقات از درآمدهای صندوق صدقات هزینه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از درآمدهای کمیته امداد به کمک‌های امانی مردم بازمی‌گردد، گفت: در این طرح خیران به صورت مستقیم پول را به حساب فرد مورد نظر واریز می‌کنند.

شیران با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر 2 هزار و 100 خانوار با یک بیمار صعب العلاج داریم افزود: در همین راستا اقدامات خوبی برای کمک به این خانواده‌ها انجام داده‌ایم و تقریباً 100 درصد هزینه‌های درمان آنها را پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایتام به لطف خیران حداقل از یک حامی برخوردارند، تصریح کرد: سرانه کمک برای هر یتیم حدود 170 هزار تومان بوده که رقم قابل قبولی به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم در پایان مراسم فرمانده و معاونان انتظامی استان اصفهان با شرکت در طرح ایتام و محسنین حامی ایتام و کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شدند، همچنین در این مراسم از نمایشگاه توانمندی‌های طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان بازدید به عمل آمد.

قرار است در جریان این برنامه، سایر مسئولان استان اصفهان در طرح ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) شرکت کنند، در همین راستا و با توجه به استقبال خوبی که از این امر شده این موضوع در سطح کشور الگوبرداری شده و کلیه مسئولان کشوری نیز حامی ایتام می‌شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار