صندوق کارآفرینی سالانه 51 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت این صندوق تنها نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، توانسته در سرفصل‌های حمایتی این تعداد شغل ایجاد کند.

علی اصحابی افزود کسب و کارهای خرد و کوچک و اتصال آن به کارهای متوسط و بزرگ در بخش‌های گردشگری، پوشاک، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و به‌ویژه در بخش دانش‌بنیان از سرفصل‌های کاریِ این صندوق بوده است.

وی گفت اقتصاد محلی، خوداشتغالی، مشاغل خانگی، کارفرمایی و کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی با هدف ایجاد بازار برای فروش محصولات تولیدی در طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی طرح‌هایی بود که دنبال شد و استقبال خوبی از آن شد.

 اصحابی افزود در 15 استان این طرح‌ها جمع‌بندی شد و تا امروز بیش از 200 میلیارد تومان به نزدیک به 88 طرح مصوب و مشارکت سهام‌داران پرداخت شده است.
 معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: هر چه اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردمی تقویت شود اقتصاد پایدارتری خواهیم داشت و با افزایش کسب و کار در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته از مهاجرت جلوگیری می‌شود.

 اصحابی افزود نرخ تسهیلات پرداختی به این مناطق متناسب با موقعیت است؛ در مناطق مرزی صفر درصد، در روستاهای متوسط چهار درصد و برای طرح‌های دانش‌بنیان متناسب با نوع کسب و کار تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.