ایجاد سالانه 51 هزار فرصت شغلی

صندوق کارآفرینی سالانه 51 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت این صندوق تنها نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، توانسته در سرفصل‌های حمایتی این تعداد شغل ایجاد کند.

علی اصحابی افزود کسب و کارهای خرد و کوچک و اتصال آن به کارهای متوسط و بزرگ در بخش‌های گردشگری، پوشاک، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و به‌ویژه در بخش دانش‌بنیان از سرفصل‌های کاریِ این صندوق بوده است.

وی گفت اقتصاد محلی، خوداشتغالی، مشاغل خانگی، کارفرمایی و کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی با هدف ایجاد بازار برای فروش محصولات تولیدی در طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی طرح‌هایی بود که دنبال شد و استقبال خوبی از آن شد.

 اصحابی افزود در 15 استان این طرح‌ها جمع‌بندی شد و تا امروز بیش از 200 میلیارد تومان به نزدیک به 88 طرح مصوب و مشارکت سهام‌داران پرداخت شده است.
 معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: هر چه اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردمی تقویت شود اقتصاد پایدارتری خواهیم داشت و با افزایش کسب و کار در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته از مهاجرت جلوگیری می‌شود.

 اصحابی افزود نرخ تسهیلات پرداختی به این مناطق متناسب با موقعیت است؛ در مناطق مرزی صفر درصد، در روستاهای متوسط چهار درصد و برای طرح‌های دانش‌بنیان متناسب با نوع کسب و کار تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.