نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای سرطان در اردبیل، گفت: ضرورت دارد مرکز سرطان شناسی در استان اردبیل راه اندازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صدیف بدری افزود: آمار بالای سرطان روده و معده در استان اردبیل ضرورت راه اندازی مرکز سرطان شناسی را در این استان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در این مورد به وزیر بهداشت نیز تذکری ایراد کرده ایم، افزود: در زمینه ارتقای سلامت عمومی جامعه و اهالی استان باید تمهیداتی توسط علوم پزشکی اردبیل اندیشیده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص طرح منطقه آزاد تجاری اردبیل، ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته مقدمه های برگشت لایحه منطقه آزاد تجاری به صحن علنی مجلس فراهم شد و بعد از برگشت لایحه در قالب طرح یک فوریتی به تصویب نمایندگان رسید.

بدری با اعلام اینکه مشکل قانونی در منطقه آزاد تجاری نداریم بلکه مشکل اصلی در اجرای قانون است، تصریح کرد: به خاطر طرح یک فوریتی باید ظرف مدت سه ماه تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل و ادعای برخی مبنی بر وجود مشکل فنی در این پروژه، اضافه کرد: مشکل اصلی این پروژه نبود اعتبار است و طی جلسه هایی با وزیر راه و شهرسازی به بیان دغدغه های خود در خصوص راه آهن پرداخته و راهکارهایی برای آن لحاظ کردیم.

بدری فاینانس خارجی و اعتبار ملی را 2 راهکار برای پیشرفت و شروع دوباره این پروژه بیان کرد و گفت: در روند اصلاح بودجه سال 95 قول مساعدی از معاون رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه گرفته ایم و فاینانس خارجی آن نیز تصویب شده ولی محقق نشده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 43 درصد دانست و گفت: برای تکمیل این پروژه یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین اعتبار اجرای این پروژه از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.