دی میستورا: طرفهای درگیر در سوریه امکان کمک رسانی به حلب را فراهم کنند

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه روز شنبه در بیانیه ای از طرفهای درگیر در حلب خواست تا روز یکشنبه با ارسال اولین محموله نیازهای اولیه ساکنان این شهر محاصره شده موافقت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه روز شنبه در بیانیه ای از طرفهای درگیر در حلب خواست تا روز یکشنبه با ارسال اولین محموله نیازهای اولیه ساکنان این شهر محاصره شده موافقت کنند.

بر اساس این گزارش، دی میستورا در بیانیه خود تصریح کرد اولین محموله کمکهای بشردوستانه برای ساکنان شهر جنگ زده حلب به دلایل تدارکاتی و عملیاتی باید در یک آتش بس چهل و هشت ساعته به این شهر ارسال شود.

وی با این حال، تاکید کرد از خصومت‌های شورشیان (نیروهای تکفیری صهیونیستی) در مسیر ارسال این محموله که البته بخشهای عمده آن تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است، اطلاع دارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در مناقشه سوریه از تمام طرفهای درگیر در سوریه خواست همه تلاش خود را به کار گیرند تا امکان کمک رسانی به ساکنان شهر حلب فراهم گردد.

به گفته دی میستورا، با توقف درگیریها در حلب، امکان تخلیه زخمی ها و آسیب دیدگان حملات، ارسال و توزیع کمکهای بشردوستانه و مرمت زیرساختهای اساسی به ویژه شبکه توزیع آب و برق در حلب فراهم خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار