مدیرکل اموراجتماعی استانداری خراسان رضوی بر تلاش همه دستگاه ها برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان که به میزبانی مشهد برگزار می شود تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسینی در جلسه ستاد اجرایی مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان جهان افزود: دردولت تدبیر و امید فعالیت های قرآنی بسیاری از جمله نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد که می توان از آن به عنوان یکی از فعالیت های فاخر استان یاد کرد.

وی در خصوص این دوره از مسابقات که به میزبانی مشهد برگزار می شود گفت: ضروری است صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی این دوره از مسابقات را که در مشهد برگزار می شود به عنوان اولین اولویت کاری خود در آن ایام در نظر گیرند تا پوشش رسانه ای مناسب دراین راستا صورت پذیرد.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری خراسان رضوی بر حضور آستان قدس رضوی در ستاد اجرایی این برنامه تاکید کرد و افزود: ضروری است آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد نیز به عنوان اعضای ستاد اجرایی دراین دوره از مسابقات حضور داشته باشند.

حسینی بر ضرورت هماهنگی با وزارت امورخارجه جهت حضور میهمانان خارجی تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: در سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود میزبان مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان جهان هستیم بنابراین در این خصوص جلساتی را در راستای هرپه باشکوهتر برگزار کردن این دوره از مسابقات داشته ایم .

سید سعید سرابی افزود: امید است با همکاری دستگاه های عضو بتوانیم میزبان این دوره از جشنواره باشیم.

در ادامه این نشست رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآنی در دوره های قبل گفت: تحکیم وحدت و همبستگی بین دانشجویان مسلمان جهان اسلام در سایه قرآن، تعامل علمی- فرهنگی در بین نخبگان جهان اسلام و نیز ایجاد زمینه نشر و بسط فرهنگ معارف و اخلاق قرآنی در بین دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است .

فرزام تصریح کرد: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) و نیز ظرفیت های عظیم فرهنگی در شهر مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 از جمله مزیت های این شهر برای برگزاری این دوره از مسابقات است.

وی در خصوص برنامه های جنبی این دوره از مسابقات گفت: برگزاری محافل قرآنی در سطح استان، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه متسابقین، برگزاری نمایشگاه آثار قرآنی، برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان " قاری و حافظ منتخب مردم"، برگزاری برنامه ویژه در مسجد کرامت مشهد مقدس و نیز برنامه تجلیل از استاد برتر قرآنی با عنوان " جایزه استاد مولایی" از برنامه های پیش بینی شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.