مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو از آغاز برداشت زیتون از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛روح‌اله باقری با اشاره به اینکه حدود نیمی از باغات زیتون استان در این شهرستان قرار دارد افزود:سطح باغات زیتون شهرستان دالاهو نزدیک به 544 هکتاراست و تنها حدود 100 هکتار از باغات این شهرستان به مرحله باروری نرسیده‌اند.


وی با پیش‌بینی متوسط عملکرد بین 3.5 تا چهار تنی در هر هکتار از باغات زیتون شهرستان دالاهو در سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود دو هزار تن زیتون در این شهرستان تولید شود.

باقری در ادامه عمده ارقام زیتون این شهرستان را از انواع زرد و روغنی دانست و افزد: در سال‌های اخیر ارقام جدیدی نیز به مجموعه باغات زیتون این شهرستان اضافه شده است.

وی با اشاره به آغاز کار فرآوری زیتون در این شهرستان از سال گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال کار فرآوری 150 تا 200 تن از زیتون تولیدی در این شهرستان در داخل شهرستان انجام شود.

باقری با بیان اینکه بیشتر زیتون تولیدی در این شهرستان به صورت خام برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود، گفت: تلاش خواهیم کرد با دادن مجوز ایجاد مشاغل خانگی و خرد نسبت به ایجاد کارگاه‌های بیشتر برای فرآوری زیتون اقدام کرده تا از این طریق بتوانیم از خارج شدن زیتون به صورت خام از شهرستان جلوگیری شده و از این طریق ارزآوری را برای شهرستان و درآمد بیشتر را برای بهره‌برداران زیتون به همراه بیاوریم.

باقری با اشاره به آغاز برداشت زیتون در ابان ماه گفت: برداشت انواع کنسروی زیتون در این  شهرستان حداقل با 25 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.