کمپانی گوگل از نسل جدید پرداخت الکترونیکی رونمایی کرد

شرکت گوگل با ساخت نرم افزار کیف پول پرداخت های الکترونیکی را بسیار ساده کرده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در عصرحاضر بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شوند از جمله انتقال وجه و یا ساماندهی سند های متنی که قبل از ورود جریان مکانیزم اداری با نقاط ضعف فراوان انجام می شد؛ برای نمونه برداشت همزمان مبلغی واحد از دو شعبه مختلف یک بانک یا امکان پذیر نبود و یا در صورت انجام با ضریب خطای بالا صورت می گرفت.

سیستم الکترونیکی پرداخت و ثبت اسناد بانکی از دهه 80 به صورت فراگیر در جهان صورت گرفت، در سطح مشتری استفاده از کارت های بانکی و دریافت مبلغ از طریق دستگاه های خودپرداز مرتبط با همین دهه است.

تا به امروز شما ممکن است با روش های مختلفی از پرداخت های الکترونیکی آشنایی داشته باشید مانند: پرداخت اینترنتی، پرداخت با کارت‌های اعتباری و عضو شتاب، پرداخت از طریق کارت‌های مترو که با برخورد با دستگاه به شبکه وصل شده و از حساب با شماره کارت شما مبلغی مشخص کسر می گردد.

شرکت گوگل در تازه ترین اقدام خود با همکاری چند شرکت مختلف دست به طراحی و ساخت اپلیکیشن Wallet زده است که که به کاربر این امکان را می دهد تا تلفن همراه خود را به ماشین پرداخت تبدیل نماید؛شما برای استفاده از این برنامه احتیاج به تلفن هوشمند با سیستم عامل اندروید بالاتر از نسخه 2.3 دارید.

در ساخت اپلیکیشن Google Wallet از فناوری NFC (ارتباط نزدیک) استفاده می شود. این برنامه به تلفن هوشمند امکان اتصال بی سیم با سیستم پرداخت فروشگاهی را می دهد.

گفتنی است؛ این سیستم در ابتدا به طور محدود در آمریکا اجرا می شود.

انقلاب گوگل ؛ گوگل از نسل جدید پرداخت الکترونیکی رونمایی کرد

منبع: Engadget

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار