ارومیه؛

پیش بینی20 هزار میلیارد ریال اعتباری برای آب روستایی

وزیر نیرو گفت: امسال 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و اجرای طرح های آب روستایی اختصاص یافته است در حالی که در سال 92 هیچ ردیف اعتباری برای این بخش نداشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حمید چیت چیان در آیین بهره برداری از طرح های آبرسانی روستایی آذربایجان غربی که به صورت همزمان در روستای یورقانلوی شهرستان ارومیه برگزار شد، افزود: در سال 93 حدود دو هزار میلیارد ریال، سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال و امسال نیز با اضافه شدن اعتبار تزریقی از صندوق توسعه ملی حدود 20 هزار میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی روستایی کشور هزینه می شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها امسال قرار است برای دو هزار و 700 روستا آبرسانی کنیم که از این تعداد 872 روستا در هفته دولت به بهره برداری می رسد و 66 روستا از این تعداد نیز در آذربایجان غربی واقع شده است.

وی اظهار کرد: هنوز در 6 هزار و 500 روستای کشور آبرسانی با تانکر صورت می گیرد که ما خود را متعهد می دانیم که آب آشامیدنی بهداشتی را به دست اهالی همه آنها برسانیم.

وزیر نیرو همچنین در خصوص برقرسانی به همه روستاهای کشور نیز گفت: در این باره برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان امسال همه روستاهای بالای 10 خانوار برقدار شود که این امر یکی از نمودهای مهم عدالت گرایی مد نظر مقام معظم رهبری است.

چیت چیان تاکید کرد: همه اعضای دولت شبانه روز برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند که امیدواریم این تلاش بی وقفه زمینه افزایش سرعت توسعه کشور را فراهم کند.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در این آیین با اشاره به وجود مشکلات زیاد در روستاهای استان افزود: مدیریت استان بر اساس برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید، در صدد حل این مشکلات برآمده و گام های بلندی نیز در این خصوص برداشته شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات روستاییان آذربایجان غربی، نبود آب آشامیدنی سالم بود که در سال های اخیر توجه ویژه ای برای بهبود این وضعیت داشته ایم و علاوه بر افتتاح 66 طرح آبرسانی که امروز انجام می شود، دهها طرح دیگر نیز در این بخش در سال های اخیر افتتاح شده است.

وی در خصوص اجرای برنامه های گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: مشکلات زیادی از جمله حوادث دلخراش انفجار مخزن گاز مایع و همچنین انفجار بخاری نفت سوز به علت نبود شبکه گازی در روستاهای استان وجود دارد ولی تمهید شده است که تا دو سال آینده 90 درصد روستاهای استان را گازرسانی کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: طرح های هادی روستایی و نبود کلاس های امن برای دانش آموزان در روستاها از جمله دیگر مشکلات این بخش است که با اختصاص اعتبار مناسب می توان در این خصوص نیز گام های بلندی برداشت.

سعادت گفت: طرح هادی همه روستاهای آذربایجان غربی تهیه شده ولی اجرای آنها نیازمند اعتبار است که امیدواریم برای اختصاص آن، برنامه ریزی های کشوری مورد نیاز انجام شود.

وی افزود: مصمم هستیم که 2 هزار کلاس درس را در روستاهای استان احداث یا نوسازی کنیم که در این باره نیز باید اعتبار مورد نیاز تامین شود.

در این آیین طرح آبرسانی به 66 روستا با جمعیت 27 هزار نفر در 11 شهرستان آذربایجان غربی به طور همزمان افتتاح شد.

برای اجرای این طرح ها 193 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، آبرسانی به 244 روستای آذربایجان غربی با 123 هزار نفر جمعیت با اختصاص 732 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.