فرماندار شهرستان دلفان گفت : انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت حبوبات می تواند نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ طولابی گفت: شهرستان دلفان قطب مهم تولید نخود در کشور است و به سبب نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نخود این شهرستان به نام دیگر شهرستان ها به بازار مصرف ارائه می گردد.

وی افزود :در جریان سفر وزیر تعاون کار و تعاون ورفاه اجتماعی و معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار دلفان به عنوان پایلوت تولید حبوبات انتخاب گردید .

وی گفت : همچنین در جریان طرح تکاپو این شهرستان علاوه بر حبوبات از قطب های مهم تولید عسل ، پوشاک و کاشت گیاهان دارویی انتخاب شده است که پس از انجام مطالعات و متناسب با ظرفیت های شهرستان دلفان بصورت ویژه تسهیلات اشتغال زایی در قالب این طرح پرداخت می شود .

فرماندار شهرستان دلفان به اجرای طرح های توسعه برق دراین شهرستان اشاره کرد و افزود: 40 روستای شهرستان دلفان در دولت تدبیر و امید از نعمت برق بهره مند شده اند که در مقایسه با سه سال قبل 285 درصد رشد داشته است و ان شاا... تا پایان سال 95 جشن کامل برق رسانی به کل روستاهای شهرستان دلفان برگزار خواهد شد.

وی افزایش ظرفیت پست 63 کیلو ولت آمپر از30 به 60 mav، 108 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ، 65 کیلومتر شبکه فشار متوسط ، نصب تعداد 150 ترانسفور ماتور ، و سه هزار چراغ ، تبدیل سه هزار کیلومتر شبکه مسی به کابل خود نگهدار را از دیگر فعالیت های توسعه برق دلفان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت : تلفات برق از 5/37 درصد به 5/9 کاهش یافته است که نسبت به قبل از سال 92 ، 200 درصد رشد نشان می دهد .

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.