‌استاندار لرستان احیای ظرفیت‌های راکد را یکی‌از مطالبات جدی مردم استان اعلام کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک جنگ اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب پرچمدار اقتصاد مقاومتی ‌است و پایه این اقتصاد در درجه اول مردم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بازوند گفت: با توجه به این‌که توسعه یک استان مستلزم توجه به زیرساخت‌های هوایی و زمینی بوده، در این راستا طی سال‌های اخیر اقداماتی در استان انجام گرفت که از جمله آن‌ها افزایش پروازهای هوایی استان به ۳۱ پرواز در طول هفته است.

وی جذب سرمایه‌گذاران و وجود کارخانجات را از مهمترین عوامل در توسعه دانست و افزود: در این راستا ما تمام تلاش خود برای جذب سرمایه‌گذاران به استان را داشته‌ایم و برگزاری هفته فرهنگی لرستان که طی هفته گذشته در تهران برگزار شد، با هدف جذب سرمایه‌گذاران و معرفی ظرفیت‌های استان لرستان بوده است.

بازوند به بازدید پنج وزیر و ۱۲ معاون وزیر از هفته فرهنگی لرستان اشاره کرد و گفت: یکی‌ از مطالبات جدی مردم استان احیای ظرفیت‌های راکد و از بین رفته استان است که در این راستا تلاش‌هایی انجام گرفته و موفق شدیم کشت و صنعت لرستان را پس از تعطیلی و رکود ۱۲ ساله دوباره احیا کنیم.

استاندارلرستان به چهار خطه شدن برخی راه‌ها در استان اشاره کرد و افزود: در حوزه سدسازی نیز اقدامات خوبی در استان انجام گرفته، به‌ نحوی که در سال‌های اخیر شاهد رشد اعتبارات حوزه سدسازی در استان بوده‌ایم.

وی، برق‌رسانی به ۵۰۳ روستا را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی سال‌های اخیر بیان کرد و گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۳۲۷ روستای لرستان برق‌رسانی شده بود که طی فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۰۳ روستا برق‌رسانی شده و تا پایان خرداد ۹۶ این تعداد به هزار روستا افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که مبارزه با بیکاری و اشتغالزایی سیاست کاری استانداری لرستان بوده است، افزود: استان لرستان در بین استان‌های کشور به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است، کمااینکه اقتصاد مقاومتی یک واژه علمی است و پایه این اقتصاد در درجه اول مردم هستند و می‌طلبد همان‌گونه که در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور و مشارکت جدی مردم را داشتیم، در بحث اقتصاد مقاومتی نیز مردم حضور جدی داشته باشند و پای کار بیایند.

استاندار لرستان اقتصاد مقاومتی را یک جنگ اقتصادی دانست و گفت: پرچمدار اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب است و خوشبختانه ‌اجماع در زمینه اقتصاد مقاومتی در بین مسئولان کشوری را شاهد هستیم.

انتهاي پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.