اردبیل؛

استان اردبیل رتبه سوم کشوری را از لحاظ ظرفیت مراکز اقامتی دارد

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ ظرفیت مراکز اقامتی رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جعفر بذری افزود: استان اردبیل با دارا بودن ۲۱۷ مرکز اقامتی با ظرفیت ۱۳ هزار تخت رسمی دارای رتبه سوم کشوری از لحاظ ظرفیت مراکز اقامتی است.

وی با اشاره به ورود سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر به این استان بویژه به شهر سرعین تاکید کرد: سرعین به عنوان پایلوت گردشگری استان روزانه پذیرای بیش از ۳۰ برابر جمعیت واقعی خود بوده که این یک رکورد محسوب می شود و باید در کتاب های گینس ثبت شود.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل پذیرایی از این میزان گردشگر را نیازمند توسعه زیرساخت های گردشگری بویژه در بحث اقامتی دانست و یادآور شد: در این خصوص باید به ساخت هتل های پنج ستاره تاکید شود چراکه توسعه گردشگری خارجی در سرعین بدون هتل های مدرن با مشکل مواجه می شود.

بذری افزود: فعالیت مراکز غیرمجاز اقامتی، مدارس و مهمانسراهای ادارات در سال های اخیر موجب کمرنگ شدن فعالیت هتل ها شده است.

وی توسعه گردشگری را نیازمند تعامل تمام اصناف و حوزه ها دانست و تصریح کرد: سود اصلی ورود گردشگر به استان را اصناف می برند چراکه هتل دار تنها هزینه یک شب اقامت را از گردشگر می گیرد اما اصناف با خریدی که گردشگر می کند سود می برند.

بازرس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر لزوم حمایت دولت از سرمایه گذاران این حوزه ادامه داد: باید قوانین و مقررات را به سویی سوق دهیم که بخش خصوصی فعال در توسعه مراکز اقامتی و زیرساختهای گردشگری بتوانند از حمایت و تسهیلات دولت بهره مند شوند.

وی هتل سازی و هتلداری را سهل و ممتنع برشمرد و ادامه داد: سهل است چون شاهد آن هستیم در شهری مثل سرعین بیش از ۱۰۰ هتل و هتل آپارتمان ساخته شده و ممتنع است چراکه اگر ساده بود تاکنون باید شاهد ساخت ده ها هتل در کلانشهرها می بودیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.