مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

طرح «تامین مالی خرد» اجرایی می شود/واگذاری مسئولیت زنان سرپرست خانوار به بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح «تامین مالی خرد» به منظور فقر زدایی زنان سرپرست خانوار از امروز در کشور اجرایی می شود.

طرح «تامین مالی خرد» اجرایی می شود/واگذاری مسئولیت زنان سرپرست خانوار به بهزیستیحبیب الله مسعودی فرید معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مجموعه برنامه های اجرایی سازمان بهزیستی در هفته دولت گفت: بر همین اساس طرح «تامین مالی خرد» از امروز در کشور به مرحله اجرا می رسد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بالغ بر 40 تا 50 درصد زنان سرپرست خانوار، مسئولیت رسیدگی به فرزندانی را دارند که دچار معلولیت هستند، همچنین 25 درصد از این افراد بعد از طلاق به زن سرپرست خانوار تبدیل می شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در این طرح در یک تقسیم کار ملی مسئولیت کارگروه زنان سرپرست خانوار به بهزیستی واگذار شد که ما باید با همکاری دیگر دستگاه ها از جمله کمیته امداد، شهرداری، وزارت بهداشت و هلال احمر، برنامه های در نظر گرفته شده را عملیاتی کنیم.

مسعودی فرید با بیان اینکه این طرح برای بیش از 1500 گروه از زنان سرپرست خانوار اجرایی می شود، مطرح کرد: نهاد های بین المللی و مسئولان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح فوق بازدید کردند و  یک گواهینامه بین المللی به این طرح اختصاص دادند.

وی گفت: این طرح در راستای فقر زدایی زنان سرپرست خانوار در  15 استان به عنوان مثال ایلام، به صورت پایلوت اجرایی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار