اهواز؛

به بهره برداری رسیدن طرح چهارخطه جاده رامهرمز-بهبهان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت:این طرح راهسازی که محور اصلی ارتباطی خوزستان به استان های فارس وکهگیلویه وبویر احمد می باشد به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آئین بهره برداری از این طرح گفت:این طرح راهسازی به عنوان جاده ای ترانزیتی و شریانی درون استانی که محور اصلی ارتباطی خوزستان به استان های فارس وکهگیلویه وبویر احمد می باشد با اعتباری بالغ بر 110میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسیده است.

منوچهر رحمانی افزود:کل مسیر رامهرمز - بهبهان 110کیلومتر می باشد که 10کیلومتر در دو مرحله به بهره برداری رسیده است و 20کیلومتر آن در ابتدای بهبهان - رامهرمز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: 50کیلومتر دیگر که چهارخطه نشده که یک بخش به مناقصه رفته و یک بخش دیگر منتظر موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه درسال سخت مالی و تنگنای اعتباری برای طرح های عمرانی هستیم افزود:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان موجود و استفاده از توان تخصصی پیمانکاران بومی و محلی این طرح به سرانجام رسید که البته اتمام این طرح مرهون حساسیت استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی استان و تخصیص 760میلیارد ریال اعتبار برای 50کیلومتر جاده رامهرمز - بهبهان ، قرار شده وزیر راه و شهرسازی اجرای این طرح را به استان تقویض کند.

 رئیس ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آئین گفت: محور رامهرمز - بهبهان یکی از جاده های پرتردد استان است که نقش بسزایی در انتقال محصولات کشاورزی و صنعتی به استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد دارد.پیش از آن عرض مسیر 7.30متر بوده که با افتتاح این طرح ، به 23متر افزایش یافته که سبب تسهیل تردد و ایمنی ، کاهش وسوانح و تصادفات و روان سازی ترافیک می شود.

مراد مهری افزود: این طرح بخشی از طرح ملی چهارخطه کردن اهواز - شیراز به طول 500کیلومتر است.
نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش جهادگونه مدیرکل راه و شهرسازی استان در اهتمام به این طرح زیربنایی ابراز امیدواری کردبا رایزنی هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشته بتوان تکمیل طرح چهارخطه کردن رامهرمز - بهبهان را به استان خوزستان واگذار کرد که این خود سبب ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
واقعا این مسیر خیلی زودتر از اینها باید ازادراه یا چهاربانده می شد... مسیر بسیار پرتردد و حساسی است... که به خاطر عرض کم جاده و ... عدم ایمنی و ایجاد سوانح رانندگی را بیشتر می کرد. امیدواریم بعد از سالها این جادهه ی بسیار مهم بالاخره درست بشه