اهواز؛

سخنان امام جمعه موقت اهوازبه مناسبت هفته دولت درخطبه های نمازجمعه

خطیب نمازجمعه اهوازگفت :هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد دولتمردان به مردم است چرا که آگاه سازی مردم در خصوص برنامه های دولت، شاخصه نظام مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با بیان اینکه حقوق های نجومی، ضد ارزش و رضایتمندی مردم است گفت: متاسفانه اکنون اشرافی گری با عنوان اعتدال ورود پیدا کرده و یکی از شاخصه های آن را می توان دریافت حقوق های نجومی دانست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید داشتند که این مساله نباید طولانی شود و هرچه سریعتر قوه قضائیه و مجلس باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کنند.

خطیب نمازجمعه اهواز همچنین هفته دولت را فرصتی مناسب برای شفاف سازی برشمرد و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد دولتمردان به مردم است چرا که آگاه سازی مردم در خصوص برنامه های دولت، شاخصه نظام مردم سالاری دینی است که خوشبختانه در این زمینه صدا و سیما و رسانه ها به خوبی در این روزها گزارشات مسئولان استانی و کشوری را به گوش مخاطبان می رسانند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد:همچنین این هفته فرصت خوبی برای نقد دولت بوده اما نقدها نباید در جهت تخریب و کارشکنی باشد بلکه باید در راستای سازنده و آبادانی کشور باشد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید نیز مانند سایر دولت های نظام اسلامی فعالیت های خوبی داشته که در آخرین سال خود انتظار می رود که برنامه ها با سرعت بیشتری در راستای اتمام پروژه های نیمه کاره پیش برود.

وی بیان کرد: از آنجا که تمامی دولت ها با حمایت مردم روی پای خود ایستاده اند انتظار می رود که همگان موید دولت باشیم و دولتمردان را در اجرای برنامه های خود همراهی کنیم.

آیت الله  حیدری به بخشی از اقدامات موثر دولت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: کنترل و کاهش تورم از اقدامات خوب در این دولت بود و در برجام نیز دولتمردان به خوبی توانستند کشور را تا اندازه زیادی از حالت تحریم های ظالمانه خارج کنند.

وی افزود: اگرچه کشورهای غرب به ویژه آمریکا پس از برجام نیز کارشکنی هایی داشته و همچنان برخی از تحریم ها برداشته نشده اما نمی توانیم اقدامات شایسته تیم هسته ای را نادیده بگیریم.

خطیب نمازجمعه اهواز گفت: اگر ایرادی بر برجام باشد متوجه آمریکا و شرکای این کشور است اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید به آمریکا اعتماد کنیم.

وی امنیت را یک برکت در کشور اسلامی ایران برشمرد و افزود: اگرچه در برخی از کشورها ناامنی وجود دارد اما در کشور اسلامی ما به همت سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی امنیت پایداری در سطح استان ها به ویژه در خوزستان برقراراست.

آیت الله  حیدری اظهارکرد: در سال های اخیر اگرچه اقدامات خوبی در زمینه کاهش رکود انجام شده اما اکنون رکود، مشکلات زیادی را در خوزستان ایجاد کرده و بیش از 60درصد کارگاه های ما تعطیل و نیمه تعطیل شده، که باید هرچه سریعتر برای رفع این مشکلات چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: یکی از برکات دولت یازدهم درخصوص اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی است چرا این طرح از سال 75 تا سال 92 تنها 17 درصد در این زمینه رشد اما در سه سال گذشته شاهد رشد خوبی در این زمینه بوده و امید است با اجرایی شدن گام دوم آن زمینه اشتغال برای 300 هزار نفر فراهم شود.

خطیب نمازجمعه اهواز یکی از مشکلات گام دوم این طرح را کمبود آب برشمرد و افزود: خوزستان دارای چندین رودخانه است اما متاسفانه در دولت های گذشته و در این دولت همچنان شاهد انتقال آب از این رودخانه ها هستیم و این درحالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی آب قرار بود تنها مقداری برای آب شرب منتقل شود اما اکنون شاهد انتقال پنج برابری آب بیش از مصوبه شورای عالی آب برای آب شرب، صنعتی و کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد: باوجود چنین شرایطی از دولت خواستاریم تا ضمن تامین آب کافی برای گام دوم طرح 550 هزار هکتاری، از انتقال آب جلوگیری کرده و از حق مردم خوزستان چیزی کم نکند.

آیت الله حیدری همچنین ورود زهاب ها به رودخانه و تالاب های خوزستان را از دیگر مشکلات جدی این استان برشمرد و گفت: برای گام نخست طرح 550 هزار هکتاری باید 224 هزار هکتار زهکشی می شد که تاکنون 153 هزار هکتار زهکشی شده که نمک و آب شورحاصل از آن به سمت رودخانه های کرخه، کارون و تالاب های شادگان و هورالعظیم سرازیر است که همین امر باعث عقیم کردن کشاورزی در این مناطق و شوری آب شرب مصرفی ساکنان شده است.

وی افزود: روش های موقت دیگر جوابگوی رفع این مشکلات نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی در زمینه لوله کشی و انتقال زهاب به خلیج فارس صورت گیرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.