دارو نیاز استراتژیک کشور است/ تولید 97 درصد داروها در داخل کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه دارو نیاز استراتژیک کشور است گفت : 97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده داروسازی مشهد در  جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لایحه دولت پیرامون اصلاحیه بودجه سال 95 در حوزه سلامت، رای مثبت دادند.

وی اظهار کرد: با این اقدام مطالبات مراکز درمانی از سوی بیمه ها به زودی پرداخت و مشکلات به وجود آمده رفع خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون هر ماه شاهد تولید و ورود یک داروی جدید به بازار هستیم و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به تولید 97 درصد داروهای مصرفی کشور در داخل در مورد رویکرد وزارت بهداشت در تأمین داروهای خاص افزود: یک قسمت از داروهای خاص در داخل تولید می‌شود و بلافاصله به بازار منتقل می‌شود و این قسمت مشکل خاصی ندارد.

قاضی زاده هاشمی از وارد شدن چندین دارو در هرماه به بازار دارویی کشور خبر داد و تصریح کرد: ما هیچ دارویی را که پزشکان نسخه نکرده و بیماران استفاده نکرده باشند، رونمایی نکردیم و در همین راستا حدود 100 قلم دارو در سال‌های این دولت وارد بازار کرده‌ایم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: سرانه مصرف دارو در ایران برخلاف بزرگ نمایی هایی که می شود از تمام کشورهای همسایه کمتر است اما این بدان معنا نیست که مردم از این پس دارو بیشتر مصرف کنند.

 قاضی زاده هاشمی گفت: اما مصرف بی رویه برخی داروها مانند داروهای سرماخوردگی، آنتی بیوتیک و داروهای عفونی باید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید حمایت های ویژه ای از بیماران خاص در بخش درمان و دارو صورت گرفته است.

قاضی زاده هاشمی افزود: هم اکنون چند گروه از بیماران متقاضی قرارگرفتن در زمره بیماران خاص هستند که اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این اقدام موافقت کنند، وزارت بهداشت از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار