مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: امسال 92 پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که 65 طرح را خیرین ساختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدحسین سجاد  در مراسم افتتاح هنرستان یوسف‌زاده نطنز با بیان اینکه در مدرسه درس محبت، قدردانی، چگونه زیستن و انسان‌دوستی آموخته می‌شود، اظهار کرد: این آموزشگاه که امروز به بهره‌برداری رسید سرشار از عشق و انسانیت است زیرا که خود خیر با شوق و اخلاص در ساخت‌وساز آن با دستان خود فعال بوده است.

وی تصریح کرد: قدرت جاذبه‌ای در این مدرسه است که این جاذبه ناشی از احساس پاک خیر این مدرسه است که با جان و دل برای ساخت و تکمیل این ساختمان خدمت کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌های یوسف‌علی یوسف‌زاده، خیر این مدرسه اضافه کرد: ثروتمند شدن یک هنر است ولی بخشیدن یک فضیلت است.

وی با بیان اینکه کمک خیرین در واقع ناشی از اعتقاد آنان به معاد و آخرت است، گفت: دانش‌آموزان نیز با مشاهده کمک‌ها و مشارکت خیرین به معاد و اعتقاد به آخرت پی خواهند برد و اعتقاد به کارهای خیر در آنان نهادینه می‌شود.

سجاد با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت تصریح کرد: دولت بدون کمک مردم نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند.

وی از خیرین با عنوان پشتیبان دولت یاد کرد و افزود: خیرین یک سرمایه اجتماعی هستند که بسیاری از اقدامات به برکت وجود آنان انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ضمن تأکید بر حفظ این سرمایه‌ها با طرح این سؤال که چه کنیم تا این سرمایه را حفظ کنیم، اظهار کرد: اعتماد و اخلاق دو عامل مهم جذب و حضور خیرین است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم اعتماد مردم به دولت و نظام را جذب کنیم در این کار موفق می‌شویم، ادامه داد: آنجائی که اعتماد و اخلاق را بین دولت و خیرین حاکم کنیم آن دولت موفق بوده است.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در 70 درصد طرحهای قابل بهره‌برداری آموزش‌ و پرورش اصفهان، افزود: امسال 92 طرح در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که 65 طرح را خیرین ساختند.

سجاد گفت: هم‌اکنون در استان 200 طرح توسط خیرین در حال اجرا است که تعهدات خیر به اتمام رسیده ولی سهم دولت باقی‌مانده و مجموعاً 350 میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌ها لازم است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار