مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اين مركز را محلي براي تحقيق، پژوهش و نوآوري در حوزه هاي صنايع دستي و هنرهاي بومي قلمداد كرد

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری گفت: يكي از وظايف ذاتي و محوري اين اداره كل، مستند سازي، حفظ و توسعه صنايع دستي وهنرهاي سنتي استان است.

وي با اشاره به جايگاه ويژه استان و شهر اروميه در حوزه صنايع دستي كشور علي الخصوص صنايع چوبي اظهار كرد: با توجه به وجود اساتيد و هنرمندان بنام و سرشناس و نيروهاي مستعد و علاقمند زياد به فراگيري صنايع دستي،ما همواره در پي اين بوديم كه يك مركز پژوهشي- علمي را براي رشته هاي مختلف صنايع دستي در اروميه راه اندازي كنيم كه به حول و قوه الهي امروز شاهد افتتاح و بهره برداري از اين مركز بوديم.

جباری در ادامه گفت: در اين مركز رشته هائي از قبيل معرق و منبت چوب، طراحي سنتي، تذهيب و مينياتور،‌هندسه نقوشي و سفال سازي توسط اساتيد برجسته استان براي هنرجويان و علاقمندان آموزش داده مي شود علاوه بر اين،‌كتابخانه و آرشيو اسناد را نيز در اين مركز مستقر كرده ايم كه محققان، دانشجويان و علاقمندان به فراگيري صنايع دستي و هنرهاي سنتي مي توانند از آن بهره مند شوند.

وي همچنين به افتتاح كارگاه آموزش تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي اشاره كرد و افزود: اين كارگاه با آخرين ابزارآلات روز و پيشرفته تجهيز شده و با بهره مندي از اساتيد اين فن، دوره هاي متوالي آموزشي براي علاقمندان برگزا مي شود.

جباری در پايان گفت: براي تجهيز و راه اندازي اين مركز و همچنين كارگاه آموزش تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي حدود 1500 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.