معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: بیش از 75 درصد معادن قیرطبیعی کشور در استان کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رحیمی با اشاره به جلوگیری از خام فروشی گفت:مواد استخراجی بصورت خام از استان خارج می شد که اولین واحد فرآوری قیر طبیعی در استان شروع شده است.

وی به فرآوری پشم تولیدی در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار تن پشم تولیدی استان بصورت خام صادر می شد که با اقدامات صورت گرفته سال گذشته 1200 تن از این پشم در استان فرآوری شد و بنا داریم کل پشم تولیدی استان را فرآوری کنیم که در رونق تولید فرش در استان بسیار موثر است.

رحیمی به افزایش صادرات از مرزهای استان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 2.9 میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان داشتیم که رشد بیش از 20 درصدی داشت و حدود 50 درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای استان ما صورت گرفت.

وی  به جذب اعتبارات 700 میلیارد تومانی سفر مقام معظم رهبری به استان نیز اشاره کرد و گفت: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها 150 میلیارد تومان از این اعتبارات تعیین تکلیف شده بود که با پیگیری انجام شده در این دولت رشد بسیار خوبی در این زمینه داشتیم و اخیرا نیز بازپرداخت این تسهیلات یک سال تمدید شده است.

رحیمی از پیگیری برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ استان نظیر پالایشگاه آناهیتا و شرکت خودروسازی هم خبر داد و گفت: از سال گذشته روند احداث خودروسازی کرمانشاه سرعت گرفته و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، منبع ، غنی ، قیرطبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.