به نوشته بلومبرگ، ذخایر نفتی جهان به بالاترین میزان در 3 دهه گذشته رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، بهای طلای سیاه به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته گذشته نزدیک شد. این در حالی است که ذخایر نفتی جهان در بالاترین میزان در 3 دهه گذشته قرار دارد و زمان اوج تقاضا در تابستان نیز رو به پایان است.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بهای نفت برای تحویل در آینده در بازار نیویورک تغییر چندانی نکرد. بهای نفت در این بازار روز چهارشنبه 2.8 درصد کاهش داشت. ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته با افزایشی 2 میلیون و 500 هزار بشکه‌ای روبرو شد. 

نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 11 آبان) با 11 سنت کاهش 48 دلار و 94 سنت به ازای هر بشکه در بازار «آی‌سی‌ای فیوچرز یوروپ» واقع در لندن معامله شد. 

نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز برای تحویل در ماه اکتبر با 5 درصد کاهش 46 دلار و 72 سنت به ازای هر بشکه در «بازار معاملات تجاری نیویورک» به فروش رسید.

«فیاد النیما،» معاون وزیر نفت عراق، در گفتگوی تلفنی با بلومبرگ، اعلام کرد کشورش در جلسه ماه آینده میلادی اوپک شرکت خواهد کرد. قرار است کشورهای عضو اوپک در این جلسه بر سر کاهش تولید نفت به اجماع برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار