استقبال از سینما در استان خراسان رضوی سه برابر افزایش پیدا کرده است و پردیس سینمایی هویزه چهارمین پردیس پر فروش در کشور می باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در دولت تدبیر و امید در استان خراسان رضوی 6 سالن با ظرفیت 1486 صندلی به ظرفیت سینمایی این استان اضافه شده است.

ناصر نبی زاده افزود: افزایش ظرفیت سینمایی در استان بیشتر در شهرستانهای فاقد سالن سینمایی بوده است در شهرستان قوچان سینما دانش یک سالن با 391 صندلی، سینما فیروزه نیشابور 582 صندلی و یک سالن به سه سالن افزایش پیدا کرده است، اندیشه تربت حیدریه 232 صندلی و سینما قدس تایباد با 281 صندلی در سه سال گذشته به ظرفیت سینمایی استان اضافه شده است.

وی از بهسازی و نوسازی سینمای آفریقای مشهد خبر داد و گفت: سینما آفریقا مشهد بهسازی و نوسازی شد و با ظرفیت 880 صندلی به شکل مطلوب و استاندارد پذیرای علاقمندان به حوزه سینما می باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: دو پروژه سینمایی در شهرستانهای کاشمر و تربت جام در حال ساخت می باشد که تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان سال به ظرفیت سینمایی استان اضافه شود.

نبی زاده گفت: اکثر زیرساختهای سینمایی در حوزه شهرستانها بوده است که این نشان دهنده توجه دولت به شهرستانها و افزایش زیرساختها می باشد.

وی افزود گفت: استقبال از سینما در استان خراسان رضوی سه برابر افزایش پیدا کرده است و پردیس سینمایی هویزه چهارمین پردیس پر فروش در کشور می باشد.

وی افزود: در این دوره استقبال خانواده ها نیز از سینما افزایش پیدا کرده است در گذشته بیشتر استفاده کنندگان مجردین و تک نفره بوده اند اما در دولت تدبیر و امید در تمام سینماها به ویژه سینماهای بازسازی شده 70 درصد مراجعه کنندگان خانواده ها هستند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.