لایحه مدیریت شهری بزودی تهیه و تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها امروز در حاشیه همایش معاونان برنامه ریزی و توسعه شهرداری های کلان شهرهای کشور در رشت از تهیه و تدوین لایحه مدیریت شهری و تقدیم آن به دولت خبر داد و گفت : این لایحه اکنون در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی است و تا پایان امسال برای تصویب تقدیم مجلس خواهد شد.

علی نوذر پور افزود : قانون کنونی مدیریت شهری بیش از 60 سال قدمت دارد و با توجه به افزایش جمعیت ، تنوع و پیچیدگی زندگی شهرنشینی و گستردگی شهرها پاسخگوی مطالبات شهروندان نیست و اکنون دولت تلاش دارد این قانون را بروز کند.

وی گفت : در لایحه جدید مدیریت شهری به برنامه ریزی و منابع درآمد پایدار شهرداری ها ، مدیریت آب - برق - فاضلاب ، مسایل اجتماعی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و زمین شهری توجه شده است.

محمد حسن آبادی مدیر کل نوسازی ، تحول اداری و فن آوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز از تلاش جدی این اداره کل برای تسریع در روند ساماندهی 200 هزار نیروی شهرداری ها خبرداد و گفت : ماه گذشته لایحه استخدامی در شهرداری ها به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که در صورت تصویب به موقع و تهیه آیین نامه آن ، می توان مقدمات اجرای آن را از ابتدای سال آینده فراهم کرد.

همایش معاونان برنامه ریزی و توسعه ی شهرداری های کلان شهرهای کشور امروز با هدف هم اندیشی و تبادل تجربیات سازنده برای تسریع در روند عمران شهری در رشت برگزار شد.


انتهای پیام/اص
برچسب ها: مدیریت ، شهری ، لایحه ، تهیه ، تدوین ، رشت ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.