اصفهان؛

مانور امداد و نجات در تونل های قطار شهری

مانور ترکیبی با هدف بررسی و تامین ایمنی مسیرهای قطارشهری اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مانور امداد و نجات بر اساس سناریویی ترکیبی با همکاری مسئولان مدیریت شهری با هدف استفاده از امکانات موجود در ایستگاههای مترو طراحی و اجرا شد.

بهزاد بزرگزاد افزود: طبق سناریو طراحی شده مصدوم که در ارتفاع طبقات زیرین مترو در حال فعالیت بود در اثر ریزش سقف متشکل از بتن و آهن به زمین سقوط و در زیر آوار محبوس می شود که در این لحظه عوامل HSE مترو از آتش نشانی درخواست کمک می کنند.

وی ادامه داد: پس از اعزام اکیپ کامل امداد و نجات ایستگاه ۱۲ به محل و با توجه به اینکه شرایط و مکان مصدوم از قبل مشخص نشده بود و ریزش آوار فلزی و بتن بر روی مصدوم ، ابتدا با یکدستگاه بتن بر و ست هیدرولیک مسیر های دسترسی بازگشائی و سپس با ست پنوماتیک و استفاده از جک های بادی قطعه بتنی از روی شخص برکنار و مصدوم آزاد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از آن مصدوم در برانکارد مخصوص ارتفاع فیکس قرار گرفت و پس از انتقال به ورودی راه پله ها توسط طناب و وینچ خودکشش مصدوم به طبقات فوقانی و سطح منتقل و تحویل عوامل اوژانس شد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.