مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه های سفرهیات دولت به خراسان رضوی به بیش از85 درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن کوهی با بیان این مطلب افزود: سفرسال 93 هیات دولت، 749 پروژه در قالب 131 مصوبه برای استان داشت که ردیف اعتباری آن برای سال های 1393 و 1394 بود.

وی اظهار کرد: اعتبار مصوب برای سال 93 رقمی معادل شش هزار و 130 میلیارد ریال بود که از این میزان پنج هزار و 210 میلیارد ریال تخصیص یافت و در نهایت پنج هزار و 80 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ها توزیع شد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اعتبار مصوب این پروژه ها در سال 1394 را هم سه هزار و 950 میلیارد ریال عنوان و ذکر کرد : از مجموع این اعتبار 560 میلیارد ریال تخصیص یافت.

کوهی گفت: مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه ها 10 هزار و 90 میلیارد ریال است که قرار بود ظرف دو سال به استان اختصاص یابد اما تا امروز فقط 56 درصد آن به استان تخصیص یافته است.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام استان هم تصریح کرد: در شروع دولت یازدهم 1800 پروژه نیمه تمام با 27 هزار میلیارد ریال اعتبار در استان وجود داشت که با همه محدودیت های مالی، 800 مورد از این طرح ها در سه سال گذشته تکمیل شد و اکنون این تعداد به یک هزار پروژه با 40 هزار میلیارد ریال اعتبار رسیده و در دست پیگیری است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود : در این میان در دولت یازدهم تلاش شد تا حد امکان پروژه جدیدی شروع نشده و همین پروژه های نیمه تمام تکمیل شوند چرا که برای تکمیل همین تعداد پروژه نیمه تمام در استان حداقل هفت سال زمان نیاز است .

کوهی ادامه داد : هر سال متوسط اعتبارات عمرانی استانی سه هزار و 500 میلیارد ریال است که در سال گذشته فقط 38 درصد این اعتبارات تامین شد.

هیات دولت دولت در شهریور 93 با سفر به استان خراسان رضوی پروژه هایی را بر این استان به تصویب رساند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.