نماینده مردم تهران گفت: خجالت آور است که ما از لحاظ درجه شفافیت کشور، رتبه 130 در جهان هستیم.

فساد در کشور بلایی بدتر از اعتیاد است/خصولتی‌ها نقش اول فساد را دارندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: مجلس در راس امور است که هم وصیت امام خمینی (ره) و هم توصیه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: ما در زمینه قانونگذاری مشکل چندانی نداریم، اما متاسفانه ده ها قانون مصوب مجالس گذشته و برخی از اصول قانون اساسی گرد و خاک می خورد که قانون رفع موانع تولید و  از جمله آن هاست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در آستانه تنظیم برنامه ششم هستیم باید ببینیم که صرفا قانون نویسی با الفاظ زیبا حلال مشکلات است یا نیاز به نظارت بر نحوه اجرای قانون وجود دارد. در 5 برنامه گذشته تا چه حدی به اهداف والای نظام دست یافته ایم.

وی افزود: بر اساس سند چشم انداز، تا 8 سال دیگر آیا به کشور اول منطقه و ده کشور برتر جهان دست خواهیم یافت، اگر پاسخ منفی باشد ما مجلسی ها مقصر اصلی خواهیم بود.

کواکبیان اظهار داشت: فساد در کشور بلایی بدتر از اعتیاد و معضلات اجتماعی است، خجالت آور است که ما از لحاظ درجه شفافیت کشور، رتبه 130 را در بین کشورهای جهان به دست آورده ایم. آیا نمی توانیم با برنامه ریزی دقیق، حداقل به رتبه 10 کشور برتر جهان برسیم، خصولتی ها نقش اول فساد را در بدنه اجرائی کشور را دارند.
 
وی افزود: ما به مردم وعده داده بودیم مشکل لشگر بیکاران و حداقل مشکل فارغ التحصیلان را حل کنیم. من از دو فراکسیون ولایت و امید می خواهم که قبل از هر طرحی باید طرح ایجاد اشتغال و خروج از رکود اقتصادی را با دو فوریت تصویب کنند، مردم حاضرند یارانه نگیرند ولی فرزندانش شغلی داشته باشند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم تصرح کرد: من از رئیس جمهور می خواهم که حتما نشست شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و سازماندهی و تمرکز زدایی از تهران هر چه سریعتر تشکیل شده تا زمینه اجرای قانون امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور فراهم شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: به عنوان عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید، بر این باورم که مردم تهران در انتخابات مجلس دهم ثابت کردند، اصلاحات معتقد به نظام و ولایت فقیه و اصلاحات پایبند به خط نورانی امام خمینی (ره) همچنان زنده و بالنده است.

وی تصریح کرد: اگر در مجلس دهم ما نتوانسته ایم به اهداف و آرمان های حوزه انتخابیه خود برسیم، با همه وجود تلاش خواهیم کرد که در آینده جبران کنیم و با انسجام تشکیلاتی و به خصوص تقویت احزاب، در انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها درخشش خوبی داشته باشیم.
 
نماینده مردم تهران در پایان ضمن تبریک هفته دولت خاطرنشان کرد: ما باید حرمت دولتمردان قبلی را نگه داریم و یاد و خاطره آن ها به خصوص شهیدان رجائی و باهنر را نگهداریم. شهید رجائی دستور داده بود که محل کار دفتر خودش را هر از گاهی خودش بر عهده بگیرد و این یعنی تعلیم ساده زیستی و دور انداختن تشریفات.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار