مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، گفت: یکی از عوامل موفقیت و به سرانجام رسیدن طرحهای اشتغال زایی کمیته امداد، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و نظارت بر اجرای طرح ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی در جلسه ستاد مدیریت راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان شهربابک که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان از ایجاد 5 هزار و ۲۴۰ شغل پایدار و مولد طی ۱۶ ماه گذشته در سطح استان کرمان خبر داد و افزود: طی این مدت نیز ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان پرداخت شده است و سهم شهرستان شهربابک از این تسهیلات که صرفا در زمینه ی اشتغال زایی صرف شده ۲ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد : اگر مشکل بیکاری در جامعه رفع شود، پرونده های ورودی به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کاهش می یابد و بسیاری از معضلات جامعه حل می شود.

صادقی با اشاره به اینکه عمده مشکل جامعه بحث بیکاری است، تصریح کرد: رابطه ی مستقیم اشتغال و معیشت و همچنین بحث روانی آن در افراد جامعه لزوم رفع معضل بیکاری را به خوبی نشان می دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان یادآورشد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ هر کارفرمایی که نیروی کارش را از مددجویان و فرزندانشان تامین کند، کمیته امداد تا دو سال حق بیمه مددجو را می پردازد

وی بااشاره به اینکه سه درصد از مردم شهرستان شهربابک زیر پوشش کمیته امداد هستند، افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه های ایجاد شغل در شهربابک از قبیل معادن، سنگ های قیمتی، دامپروری و گیاهان دارویی امیدوارم بتوانیم با اشتغال مددجویان در این زمینه ها آنان را توانمند کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار